Bede Anna: Vegasztrománia

vegasztromániaAmióta elkezdtem tudatosan odafigyelni az étkezésemre, úgy haladok a vegaság felé, hogy észre sem veszem. Senki sem rugdos, hogy hagyjak fel a húsevéssel, egyszerűen csak kezdek rácsodálkozni arra, hogy milyen csodákat rejt a vega konyha. Nem vagyok álszent, elsősorban nem állatbaráti okok miatt kezdtem érdeklődni a téma iránt, hanem az egészségemet szeretném minél tovább megőrizni, nem mellesleg formába hozni magam, és nem utolsósorban ínyenc is vagyok, tehát nekem nagyon fontosak a változatos ízek.


Bede Anna a legismertebb vega blogger,  nem csoda, rendkívül olvasmányosan ír, isteni finom kajákkal traktálja a hozzá betévedőket, és megkímél mindenkit a szentbeszédtől. Még Goldenblogot is kapott, amelynek egyenes következményeként megjelent a szakácskönyve is, amelynek második kiadását sikerült elzsákmányolnom a könyvesboltból. Nem meglepő módon a blog leképezése ezen írásmű, jó a szöveg, ínycsiklandozóak a receptek, a fotók pedig nagyon szépek és hangulatosak.


Senki ne várjon haute cuisine fogásokat, egyszerű és házias finomságok sorakoznak az olvasó előtt, arra várva, hogy elkészítse őket. Jól strukturált a könyv, külön fejezetet kaptak a reggelik, a levesek, az előételek, a főételek, a saláták és a desszertek. Változatosak a receptek, nem bonyolultak, a többségükhöz nem kell semmilyen extra alapanyag, még arra is figyelt a szerző, hogy az egyes ételeknél megjelölje, milyen vegasági fokon leledző konyhatündérek készíthetik el (a lakto-okto vegától a vegánig terjed a skála).


Nekem nagyon tetszett a könyv, az egyetlen problémám vele az, hogy a desszertek között szinte csak nyers finomságok találhatóak (melynek legfőbb oka, hogy a szerzőnek ilyen az ízlése), amelyek nekem sajnos nem nagyon jönnek be, de azért akadt még elég kipróbálni való finomság ebben a receptgyűjteményben. Nem csak vega konyhák alapdarabja lehet ez a remek darab!


9/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs