Húsvéti ínyenc ebéd a Turul Café és Étteremben, Tatabánya

20160328_120012[1]


Eddig mindig én sütöttem -főztem finomakat húsvétra, idén azonban eldöntöttem, hogy másként lesz.  Ennek legfőbb oka, hogy az étterem, ahol az átlagos hétköznapkon az ebédemet elkölteni szoktam, már jó ideje ingerelte az ízlelőbimbóimat a húsvéti ajánlatukkal, melynek nem tudtam és nem is akartam ellenállni. Ezért úgy döntöttem, hogy húsvét hétfőn én bizony náluk fogom elkölteni ínyenc ebédemet. Sokáig nem tudtam választani a felkínált lehetőségek közül, végül az volt a döntő, hogy ma reggel úgy ébredtem, nekem gombát kell ennem és kész. Ennek megfelelően indulás előtt még gyorsan átfutottam a választékot, és nagy örömmel konstatáltam, hogy ilyen irányú lehetőség is felsorolva lett a többi között. Ezért már kész rendeléssel érkeztem az étterembe, ennek eredményeként hamarost elébem is került ez a finomság:


20160328_114432[1]


Egy grillezett csirkemell -filét tisztelhetünk őkelmében erdei gomba mártással, amelyet én burgonyakrokett helyett (amit sajnos nem szeretek) hasábburgonyával kértem és kaptam. A húsvéti terítéket sajnos nem fényképeztem le, pedig már az is nagyon tetszetős volt, megalapozta a hangulatot ehhez az összetett ízvilágú főfogáshoz (nem igazán vagyok oda a levesért, ezért azt kihagytam, mindjárt a második fogással nyitottam). Hát kérem, ez bizony ízorgia volt a javából, a pontosan megfelelő állagúra grillezett csirkemell enyhén füstös aromáját tökéletesen kiegészítette a friss természet illatát árasztó gombamártás, ennek a kellemesen vadító kettős textúrának remek kiegészítője volt a semleges  ízhatású burgonya, amelyet a saláta üdesége tett tökéletessé.  Lassan ettem, hogy minél tovább tartson az ízélmény, azonban egyszer minden jónak vége szakad, üres lett a tányér, azonban nem volt időm búslakodni emiatt, hiszen már várt a desszert:


20160328_120012[1]


A mascarponés répatorta nevet kapta a keresztségben ez a gyönyörűen kitálalt finomság, amelyről nem tudok semmi negatív dolgot leírni, egyszerűen nagyszerűnek tudom csak minősíteni. Kiváló példa arra, hogyan lehet a hétköznapi répatortát felturbózni úgy, hogy úgy érezze a vendég, a gasztromenyországban leledzik azon idő alatt, amíg magávé teszi ezt a finom sütit. Teljesen elteltem ezzel a két fogással, már csak a mennyei ebéd lezárása volt hátra, amely esetemben egy szokás szerint kiválóan elkészített capuccinót jelentett:


20160328_120641[1]


Nem csalódtam, azt kaptam, amit vártam, nagyon finom ételeket és egy jó kávét, amelyért összesen 3 920 Ft-ot fizettem, amelyről úgy gondolom, hogy tatabányai viszonyok között teljesen rendben van ezért a minőségért. A kiszolgálással kapcsolatban egyetlen apróságot jegyeznék meg: a süteményhez külön evőeszközt kellene kihozni véleményem szerint, nem a szomszédos terítékről adni a kést és a villát, de ennél nagyobb hibát nem tudok felróni  a vendéglátással kapcsolatban.


Összességében nagyon elégedett vagyok, kíváncsian várom a következő alkalmat, amikor megkóstolhatok néhány különlegességet a Turul Café-ban!


Ár/minőség arány:  10/10


Kiszolgálás:                 9/10


Összhatás:               9,5/10


 


 


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs