Epres pohárdesszert

20160508_081048[1]


Idén eléggé hidegen hagyott az eperszezon, melynek legfőbb oka ez a mocsok idő, amely elvette a kedvemet a kísérletezéstől. Pénteken azonban végre volt már egy kis napfény, ezért azonnal megjött a kedvem egy kis nasigyártáshoz. A Spar-ban szép epreket kaptam, a hűtőben pedig már elég régen árválkodott egy nagy doboz tejszínhab, ezért nem volt nehéz meghozni azt a döntést, hogy tejszínhabos eperdesszertet alkossak. Mivel még mindig nem bírom a tűzhely melegét és igazából nem volt kedvem órákat tölteni a desszert megálmodásával, ezért valami egyszerű, de nagyszerű finomság jöhetettt csak szóba. Szerencsére eszembe jutott, hogy Vöröskaktusznál láttam egy nagyon jó kis receptet, viharsebesen előkerítettem, és ma reggel mindennel együtt 5 perc alatt össze is dobtam ezt az apró epres csodát. Egy falat tavasz!


20160508_081048[1]


Hozzávalók:



  • 2 dl habtejszín

  • 40 dkg eper (+10 dkg a díszítéshez, de ez opcionális)

  • 1 tk vaníliakivonat

  • 2 ek porcukor (ízlés szerint, én édesen szeretem)


Elkészítés:


Tényleg csak pár percet vesz el az életünkből ez a finomság. A tejszínhabhoz hozzáadjuk a vaníliakivonatot és a porcukrot, kemény habot verünk belőle.


Az epreket megmossuk, lecsumázzuk, feldaraboljuk, villát ragadunk, és egy kicsit össztörjük. Már csak annyi a dolgunk, hogy a habot és az epres masszát lazán összeforgassuk, tálkákba adagoljuk, és már habzsolhatjuk is ezt a mennyeien finom kis desszertet. Tetszés szerint díszíthetjük, az én jelen pillanatban eléggé fékezett habzású kreativitásom kimerült egy kis eperben.


20160508_081048[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs