Krusperné Bádonyi Tímea: Rétesmánia

retesmania


Végre újra itt! Hosszú volt a kihagyás, de a filmblog (ami egyben könyvesblog is lett időközben) miatt egyszerűen nem volt időm foglalkozni a gasztrobloggal. Sajnos még mindig nem recepttel jövök (időt kell még találnom magamnak a sütés-főzéshez, csak azt tudom megígérni, főleg saját magamnak, hogy záros határidőn belül meg fogom oldani, mert nagyon hiányzik az alkotás öröme), egyelőre addig jutottam el, hogy végiglapozzak végre egy már hónapokkal ezelőtt beszerzett szakácskönyvet.


Idén nagyon sok ok miatt kimaradt az utazás, de jövőre be fogom pótolni a lemaradást, már írom a listát, amelyen előkelő helyen szerepel Poroszló. Hogy mi van ott, ami engem érdekel (természetesen a tájon, kultúrán, embereken, stb. kívül) gasztronómiai szempontból? Hát a rétes! A Poroszlói Rétesház, amelyben olyan finomságok készülnek, hogy az csoda! Rengeteg áradozó cikket olvastam már erről a helyről, ezért amikor megtudtam, hogy elkészült a könyv a legjobb receptekből, gondolkodás nélkül a magamévá tettem.  Nagyon bájos kis darab, otthonos érzéseket kelt, nemcsak külcsínre, hanem belbecsre nézvést is.


Nem mondanám magam virtigli rétes-fannak, viszont amikor elfog a vágy, hogy egy igazi mamás sütit dobjak össze, azért el szoktam merülni a műfajban, amelyről fogalmam sem volt idáig, hogy ennyire sokrétű. A hagyományos alapdarabokon kívül (túrós, meggyes, stb) ugyanis meglepően sok variációban lehet készíteni ezt a finomságot! A szerző egyszerű, keresetlen szavakkal adja át nekünk gazdag tapasztalatát és tudását a rétesekről, üdítően "hiányzik" a leírásokból a mesterkéltség, jól követhetőek a receptek, akár egy kezdő is bátran nekiállhat mindegyiknek. A hozzávalók is pontosan és átláthatóan kerülnek felsorolásra, gyönyörű képekkel hozzák meg a kedvünket az alkotók a finomságok elkészítéséhez.


A Csipet Kiadónál (ahol a kelt tészták hazai mesterének, Limarának a könyvei is kiadásra kerülnek) sokat adnak a minőségre, ezért számomra nem okozott meglepetést a kiadvány kifejezetten szívonalas volta, a kivitelezés olyan, amilyennek egy jó szakácskönyvnek lennie kell, kedves előszóval, az alapok bemutatásával, majd az egymás után sorjázó ínycsiklandozó receptekkel. A szerkesztés is teljesen rendben van, az egyetlen hiba, amit fel tudok róni ennek a nagyon szerethető kis  könyvnek, az az, hogy nem az alaprecept után találhatóak meg a különlegesebb töltelék receptek, szerintem célszerűbb lett volna az elején felsorolni őket, és csak utána elkalandozni a nem hagyományos értelemben vett rétesek világába, de ennél nagyobb bajunk soha ne legyen.


Akad itt sós és édes finomság itt a legegyszerűbbtől a bonyolultig egyaránt, de egyiket sem nehéz elkészíteni, tehát nyugodtan bele lehet vágni az elkészítésükbe, még akkor is, ha elsőre furcsának tűnnek. Nekem például eddig meg sem fordult a fejemben, hogy tejben is meg lehet sütni egy rétest, vagy az, hogy egyszerre nagyon sokféle tölteléket is bele lehet szuszakolni, és akkor a betyáros vagy a görögös változatról nem is beszéltem. Végre megtanultam, hogyan kell szakszerűen kígyórétest készíteni, kaptam egy jó kis baklava-receptet, és megannyi ötletet arra, hogyan készítsek egyszerűen és gyorsan házias finomságot a családnak és magamnak.  A konyhaasztalon talált otthonra nálam a könyvecske, hogy mindig szem előtt legyen, ha valami jó kis nasit akarok összedobni.


9/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs