Havas Dóra: Így etesd a családodat

havas-dora


Havas Dórát a Street Kitchen-ben kedveltem meg igazán, annyi szenvedéllyel osztotta meg velünk, nézőkkel a jobbnál jobb, egyszerű, mégis nagyon kreatív és ínycsiklandozó recepteket. Sajnáltam, hogy elváltak útjaik a csapattal (habár Fördős Zé stílusa nekem túl harsány, óriási kedvencem ez a vagány kis műsor, ha tehetem, minden szombaton megnézem őket a tévében, és persze folyamatosan olvasom a blogot is), de azt gondolom, jót tett a váltás Dórának, a saját, Lila Füge nevű blogján nem kell alkalmazkodnia senkihez, elindított egy jó kis főzős műsort a Tv Paprikán (nekem nagyon tetszik, dögös kis családi recepteket ismerhetünk meg belőle, laza "otthon főzünk, nem kell rágörcsölni" stílusban felvezetve), és megjelent a legújabb szakácskönyve is, amelyet annak ellenére sietve beszereztem, hogy engem nem vár otthon több éhes csemete (mert ugyebár a gyerekes anyukák lennének a célcsoport), és nem bántam meg, mert nagyon jó ötleteket találtam benne, amelyekből többet tuti biztosan ki fogok próbálni, mert egészségesek, egyszerűen elkészíthetőek, és durván jól néznek ki.


A könyv jól szerkesztett, reggeli, kisgyerekeknek való receptek, gyors ebédek, vacsorák, hideg vacsorák, uzsonnák, hétvégi ebédek, desszertek és pékáruk témák köré lettek csoportosítva az ötletek, amelyek nagy előnye, hogy gyorsan elkészíthetőek, egészségesek, de nem túlzóan azok (simán belefért pl. egy olyan tiramisus áfonyás palacsintatorta, hogy ha nem most kezdődne a karácsonyi trakta azonnal nekiállnék az elkészítésének). Azonban akadt egy-két szerkesztési hiba, volt olyan recept, ahonnan hiányzott a hozzávaló (nem zavaró, némi gyakorlattal rá lehet jönni, hol van a sajtóhiba, de ez egy rohanós estén nem biztos, hogy sikerül, vagyis jobb lett volna, ha nem csúsznak be ilyen kis gikszerek). Viszont Dóra kedves stílusa, praktikus tanácsai (hiába, gyakorló anyuka, pontosan tudja, milyen apróságokra kell felhívnia a figyelmet, hogy megkönnyítse anyatársai életét a konyhában) ellensúlyozni tudják ezeket a kis problémákat.


Elsősorban kisgyerekes anyukáknak javaslom a könyvet (kb. 3-10 éves korú csemetéig tart a célcsoport szerintem, bár megjegyzem, nálam jelen pillanatban a kutyusom tölti be a gyerek szerepet, tehát nem tartanám szakértőnek magam ezen a területen), de mindenkinek jól jöhet, aki gyors és egyszerű, mégis kreatív ételeket szeretne látni a saját és családja tányérján reggel, délben és este. Jó kis szakácskönyv, érdemes beszerezni, nem villantós ételeket találunk benne, hanem a hétköznapokra jelentenek jó megoldást a benne szereplő receptek.


8/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs