Forralt bor

forralt-bor-006


Kint röpködnek a mínuszok, Tél tábornok teljes erővel támad bennünket. Utálatos az idő, kőkemény fagyok, hó, ónos eső és hasonló finomságok keserítik az életünket. Igyekszünk minimálisra csökkenteni a téli hidegben töltött időnket, sprintelünk a meleg lakásba, ahol mindent megteszünk, hogy felmelengessük kihűlt végtagjainkat. Ráadásul nyakunkon az influenza vírus, megelőzés gyanánt tolhatjuk ezerrel a mézes teát, illetve annak kicsit felnőttebb változatát, a forralt bort. Jómagam 40 éves fejjel jutottam el odáig, hogy próbát tegyek ezzel a nagy kedvenccel (antialkoholista vagyok, bort kizárólag sütésre és főzésre használok). Elkészült, megkóstolásra került, és finomnak találtatott (nem vittem túlzásba a mennyiséget, egy fél kispohárnyit fogyasztottam el, de ez nálam rekordnak minősül). A recept egyszerű, de nagyszerű, apukám barátnőjétől származik, én csak monitorra vetettem.


Forralt bor


forralt-bor-006


Hozzávalók:



  • 7 dl vörösbor

  • 2 dl víz

  • 10 db szegfűszeg

  • 1,5 db  egész fahéj

  • 2 ek (nyírfa) cukor / ízlés szerinti édesítő


Elkészítés:


Kerítünk egy hétköznapi láboskát. Beléjeborítjuk a vörösbort és a vizet, mehet hozzá a szegfűszeg, az egész fahéj és a (nyírfa) cukor. Ezzel megtettük a dolgunkat, a többi már a tűzhely dolga. A boros cuccot felforraljuk, majd takarékra tesszük a lángot, és pár percig főzzük. Elzárjuk a gázt, langyosra hűtjük a forralt bort, és már kortyolhatjuk is a finom nedűt és közben boldog mosollyal arcunkon nézzük a meleg szobából a kinti hideget.


forralt-bor-006

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs