Oreo kekszes pohárdesszert


Itt a grillszezon, irány a kert és jöhet a sütögetés. Tegnap nálunk is ez volt a program, amelyből én a sütirészt vállaltam. Mivel irtó meleg van, ezért kizárólag ötperces összedobós nasi jöhetett szóba. Szerencsére amikor néhány napja átlapoztam az aktuális BBC Good Food-ot, azonnal beleszerettem egy Oreo kekszes pohárdesszertbe, ezért nem kellett sokat gondolkodnom azon, hogy mi legyen a desszert. Az eredeti receptet egy csöppet átalakítottam, és mivel atyám pénteken hozott egy jó nagy rakás sárgabarackot, azt is tettem bele csak, hogy fogyjon. A végeredmény valószínűleg nem sikerült rosszul, mert csak azért tudtam ma reggel megkóstolni a sütit, mert tegnap előrelátóan nem vittem ki az összes adagot a telekre, hanem hagytam magamnak itthon egy-két pohárral...


Oreo kekszes pohárdesszert



Hozzávalók:



  • 2 csomag Oreo keksz (én diétás változatot használtam)

  • 50 dkg mascarpone

  • 2 dl habtejszín

  • 2 cs vaníliás cukor

  • néhány szem sárgabarack


Elkészítés:


Iszonyúan bonyolult a cucc. A tejszínből kemény habot verünk. Egy nagyobb tálban elkeverjük a mascarponét a vaníliás cukorral, majd óvatosan hozzáadjuk a tejszínhabot. És már meg is vagyunk az érdemi résszel, jöhet a rétegzés.


Előkapunk néhány poharat vagy tálkát, kinek mi tetszik. Mindegyik aljára szépen beletördelünk 2 db Oreo kekszet, majd jöhet egy adag krém. Ezután egy sárgabarack felét apróra vágjuk (simán elhagyható, én tényleg csak azért tettem bele, mert rengeteg volt itthon belőle), rászórjuk a krémre. Újabb réteg összetört keksz, újabb réteg krém, a sárgabarack másik fele, a tetejére pedig díszítésként egy egész Oreo-kekszet teszünk. Addig pakoljuk a hozzávalókat, amíg van belőlük, majd elküldjük a kész pohárdesszerteket pihenni a hűtőbe néhány órára. Ha összeértek az ízek, indulhat a habzsolás, egyszerű, de nagyszerű finomság!



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs