Teljes kiőrlésű gyümölcspite


Nem vesztem el, csak egyrészt az idei nyár eléggé mozgalmasra sikeredett, másrészt pedig a konstans 40 fokban a halálnak volt kedve a konyhában tüsténkedni. Na de elmúltak ezek az idők, őszülünk (még akkor is, ha ezen a hétvégén még kaptunk egy utolsó emlékeztetőt a nyárból), megérkeztek az ínycsiklandozó gyümik és az én kedvem is megjött az alkotáshoz. Ha az ember lánya éppen most cseréli le a ruhatárát (lassan elhiszem magamról, hogy most már tényleg jól nézek ki, csak idő kérdése, és a pasizásra is ráveszem magam végre:-)), naná, hogy hosszú távra akarja megőrizni az alakját, úgyhogy bele kell törődnie, hogy át kell állnia az egészségesebb kivitelű nasikra. Ennek jegyében először kísérleteztem a teljes kiőrlésű pitével, és jelentem túléltem, valamint kitapasztaltam, hogy legközelebb mire kell odafigyelnem (nem mertem édesíteni, mert lövésem sem volt, hogy milyen lesz a végeredmény), összességében egy ronda, de finom gyümölcspite sikeredett. A recept szerelem volt első látásra, ugyanis vesztemre belelapoztam a Gluténmentes konyha című újságba, és amikor megláttam a fotót, tudtam, hogy eldőlt a hétvégi desszert kérdése. Egyszerű, de egészséges kis finomság az őszelőre.


Teljes kiőrlésű gyümölcspite



Hozzávalók:



  • 15 dkg zabpehely

  • 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt

  • 2 db tojás

  • 10 dkg vaj

  • 1 tk őrölt fahéj

  • 3 körte

  • 60 dkg szilva (tetszés szerinti mennyiségű és fajtájú gyümölcs, nekem ez volt itthon)

  • 1/4 citrom (esetemben egy kupica citromlé)


Elkészítés:


A zabpehely felét finomra őröljük (én a kávédarálót használtam erre a szent célra, de a konyhai aprító is tökéletes választás), egy tálba tesszük. Hozzáadjuk a lisztet, a zabpehely egészben hagyott másik felével együtt. Elmorzsoljuk a vajjal (vajat kis darabokra vág, beletesz a lisztes cuccba kis kezünkkel belenyúlunk és szorgalmasan morzsolgatunk, nagyon jó kis idegnyugtató tevékenység), hozzáadjuk a két tojást, és begyúrjuk a tésztát. 


Piteformát előkapunk vajazzuk, lisztezzük. A tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk, beleügyeskedjük a piteformába. Kezelésbe vesszük a gyümölcsöket, a körtét és a szilvát meghámozzuk, szeleteljük, egy kis tálba tesszük, elkeverjük a fahéjjal. És már csak annyi a dolgunk, hogy a rakás gyümit eloszlatjuk a tésztán, meglocsoljuk a citromlével, és már mehet is a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük (figyeljünk oda rá, a pitetészta gyorsan odakap!). Kihűtjük, szeleteljük, habzsoljuk.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs