Tönkölycsiga


Kakaós csiga nélkül lehet élni, csak nem érdemes. Nagyon nem tesz jót a kilóimnak, de képtelen vagyok ellenállni ennek a finomságnak, és ebben a mocsok időben természetesen csakis ővele hangolhattam jobb kedvre magam és a családot. Meg is fáztam, spájzot is pakoltam, ennyit megérdemlek, nem? Na de nem azért költöttem el a havi fizetésem tetemes százalékát tegnap néhány ruhaszámmal kisebb szép új ruhákra, hogy újra kikerekedjek, ezért egy picit (de tényleg csak egy picit) egészségesebbre vettem a figurát, és most először próbálkoztam fehér tönköly liszttel sütni. Nos, nagyon jó tapasztalatokról számolhatok be, a csigusz puha lett és nagyon finom, és még nem is hizlalt annyira, mintha sima fehér lisztet használtam volna, úgyhogy nyugodt szívvel tüntettem el a tányérról néhány próbadarabot. Nem hiszem, hogy aggódnom kellene azon, hogy ránk szárad, nagyon párolog...(a recept innen).


Tönkölycsiga



Hozzávalók:


Tésztához:



  • 2 dl tej/kókusztej

  • 1 dl tejföl

  • 2,5 dkg élesztő

  • 1 db tojás

  • 5 dkg olvasztott vaj/kókuszolaj/tetszés szerinti zsiradék

  • 5 dkg (nyírfa)cukor/sorbit/gyümölcscukor vagy más tetszés szerinti édesítő

  • 50 dkg fehér tönkölyliszt


Töltelékhez:



  • 2 dkg olvasztott vaj

  • 5 dkg kakaópor

  • 8 dkg porcukor/tetszés szerinti édesítő


Tetejére:



  • 1 db tojás


Elkészítés:


Nincs ebben a receptben semmilyen varázslat, ugyanúgy kell elkészíteni, mint egy sima kakaós csigát, csak a lisztet cseréljük le. Ne is húzzuk az időt, vágjunk bele gyorsan. Tejet meglangyosít, egy kiskanál cukrot (tetszés szerinti édesítőt) beletesz, élesztőt belemorzsol, felfuttat (békén hagyjuk a cuccot, amíg fel nem habozódik). Egy nagy tálba tesszük a lisztet (stréberek szitálhatják is, én ehhez túl lusta vagyok), hozzáadjuk a cukrot, a tejfölt, a tojást, végül az élesztős tejet, ruhaujj felgyűr, tésztát begyúr. Tiszta konyharuha, meleg hely, egy óra kelesztés.


A megkelt tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk, megkenjük olvasztott vajjal, majd derekasan megpakoljuk a kakaópor és porcukor keverékével. Bejgliszerűen feltekerjük, felszeleteljük, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, kis kezünkkel kicsit lenyomjuk a kicsikéket, hadd szokják a törődést, majd tiszta konyharuhát kapnak a fejük fölé és újabb 20 perc pihit. Ha letelt az idő, felverünk egy tojást, megkenjük vele a csiguszokat és már mehetnek is a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük őket. Minden lelkierőnket összeszedve megvárjuk, amíg langyosra hűlnek, aztán rávetjük magunkat őcsigaságukra és jóízűen behabzsoljuk őket. Vigyázat, gyorsan fogy!



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs