Kakaós-fahéjas csiga


Amikor végigolvastam Steiner Kristóf új szakácskönyvét, a Kristóf lakomáját, azonnal tudtam, hogy az abban szereplő vegán kakaós csigát el fogom készíteni. A pillanat gyorsabban eljött, mint gondoltam volna, ugyanis a hétvégi hűtőtakarítás során kiderült, hogy van egy csomag leveles tészta, amit viharsebesen fel kell használni. Nekem sem kellett több, viharsebesen átértelmeztem a könyvben szereplő vegán hozzávalókat arra, amit itthon találtam, és mivel ma nagyon rajtam volt az alkothatnék (melynek eredményeként irgalmatlan mennyiségű kaja készült, de nem aggódom, hogy ránk száradna, a család meg fog birkózni az elpusztításával), nem sokkal később már az asztalon illatozott a finom kakaós csiga. Nagyon fogy, vagyis valószínűleg nem sikerült rosszul...


Kakaós-fahéjas csiga



Hozzávalók:



  • 1 csomag leveles tészta

  • 10 dkg étcsoki

  • 1 dl tej

  • 1 tk őrölt fahéj

  • 1 tojás sárgája a lekenéshez


Elkészítés:


Rettentő bonyolult az elkészítése. Az étcsokit kevés tejjel felmelegítjük alacsony tűzön egy kisebb lábosban, hozzáadjuk a fahéjat. A leveles tésztát kicsomagoljuk, és szépen egyenletesen eloszlatjuk rajta a csokikrémet, a gyári sütőpapír segítségével ügyesen feltekerjük. Kést ragadunk, kedvünk szerinti nagyságú csigákat vágunk belőle, kis kezünkkel lenyomkodjuk, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket. A felvert tojás sárgájával szépen lekenjük őket, és már mehetnek is a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük őkelméket. Megvárjuk, amíg langyosra hűlnek, aztán rávetjük magunkat, és egy ültő helyünkben elfogyasztjuk őket. Nálunk császárzsömle is készült ma, szépen néztek ki egymás mellett az asztalon:



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs