Kakaós reszelt túrós

 


Nincs hosszú hétvége süti nélkül,  nálunk ő készült. Már reggel óta noszogatott a család, hogy mi lesz már azzal a túrós cuccal, amit múlt hétre ígértem, de végül nem valósult meg (már nem emlékszem miért, de mindegy is), úgyhogy amint magamhoz tértem a torna után, bele is vágtam az elkészítésébe. A Nők Lapja Konyha áprilisi számában leltem rá a receptre, ami szerelem volt első látásra, végül mégis csak most sikerült elkészíteni. A család először jól ledöbbent az ötleten (reszelni a tésztát a sütibe, ki hallott még ilyet!), de aztán amikor felébredtem az ebéd utáni szendergésből, már el is párolgott belőle egy-két szelet, szerintem ez a finomság sem lesz hosszú életű nálunk...


Kakaós reszelt túrós



Hozzávalók


Tésztához:



  • 25 dkg vaj

  • 1 tojás

  • 10 dkg cukor

  • 1 cs sütőpor

  • 55 dkg liszt

  • 1,75 dl tejföl (egy kis pohár)

  • 2 dkg sötét, cukrozatlan kakaópor


Túrókrémhez:



  • 1 kg túró

  • 2 tojás

  • 10 dkg cukor

  • 1 cs vaníliás cukor

  • 1 citrom reszelt héja (nálam 1 löttyintés citromlé)


Elkészítés:


A tésztához előkapunk egy nagy kelesztőtálat, beleszórjuk a lisztet (stréberek szitálhatják is, én ehhez túlságosan kényelmes vagyok), hozzákeverjük a sütőport. Mehet hozzá a kis kockákra vágott vaj, a cukor, a tejföl és a tojás. Ruhaujj felgyűr, tésztát begyúr, ha majdnem készen van, kétfelé vesszük a masszát, az egyikbe belegyúrjuk a rászitált kakaóport. A két tésztagombócot külön-külön folpackba csomagoljuk, és kb. 20 percre beletesszük a mélyhűtőbe, hogy reszelhető állagúvá váljanak. 


Ezután összeállítjuk a túrókrémet: egy nagy tálba tesszük a túrót, villával áttörjük, hozzáadjuk a cukrot, a vaníliás cukrot, a tojásokat és a citromhéjat (citromlevet). Előkeresünk egy 16x24 cm-es tepsit, kevés vizet teszünk az aljára, kibéleljük sütőpapírral. Egy tálcára reszeljük a mélyhűtőből elővett sima tésztadarabot, majd gondosan szétterítjük a tepsi alján (ne nyomkodjuk bele, csak osszuk el a felületen egyenletesen!), ezután mehet rá a túrókrém, majd a lereszelt kakaós tészta. Így fog kinézni:



És ennyi, az érdemi munkával készen vagyunk, a többit elvégzi helyettünk a 180 fokra előmelegített sütő, amelyben kb. 20 perc alatt készre sütjük ezt a túrós csodát. Megvárjuk, amíg langyosra hűl, szeleteljük, habzsoljuk. Vigyázat, gyorsan fogy!


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs