Mac and cheese sörrel


Halvány lila gőzöm sincs, hogyan került egy doboz sör a spájzomba, de ha már ott volt, valamit kellett kezdeni vele. Mivel én antialkoholista vagyok, ezért az fel sem merült bennem, hogy megigyam, ezért azon kezdtem agyalni, milyen ételbe tegyem (a hétvégi desszert ötlet már megvolt, ezért azt passzoltam). Szerencsére a héten nézelődtem a Street Kitchen oldalán (hangyányit lemaradtam az adásokkal, utol kellett érnem magam, mert nagyon bírom a társaságot), és eszembe jutott, hogy láttam egy nagyon jó ötletet náluk: a mac and cheese-be sört tettek. Imádom a kalandozást az ízekkel, a mac and cheese (az amcsik sajtos tésztája, amilyen egyszerű, olyan finom) pedig már régen szerepelt a gasztro bakancslistámon, úgyhogy nem gondolkodtam sokáig, mivel minden volt hozzá itthon, nem volt akadálya az elkészítésének. Mivel a sör nekem nagyon keserű, ezért kicsit erősebben fűszereztem, mint ahogyan a receptben szerepelt, de amúgy kevés melóval sikerült isteni finom vacsorát rittyenteni.


Hozzávalók:



  • 30 dkg szarvacska tészta

  • 4 dkg vaj

  • 4 dkg liszt

  • 2 gerezd fokhagyma (nálam egy nyomásnyi fokhagymakrém)

  • 4 dl tej

  • só, bors

  • 2 csipet szerecsendió (ízlés szerint, tessék kóstolgatni!)

  • 1,5 dl sör

  • 30 dkg reszelt sajt (nálam fele-fele arányban trappista és nagylyukú sajt, mert azokat találtam a hűtőben)


Elkészítés:


Az amcsik nem a kifinomult konyhaművészetükről híresek, ezért nem meglepő, hogy az ikonikus mac and cheese nem több, mint egy sajtos besamel mártásban megsütött tészta. Ezért nyugodtan nekiállhatunk, kevés az esélye annak, hogy a kukában landoljon a vacsora.


Egy közepes fazékban vizet forralunk, enyhén megsózzuk, és megfőzzük benne  a tésztát.


Egy közepes lábosban felmelegítjük a vajat, beleszórjuk a lisztet, belereszeljük a fokhagymát (vagy beletesszük a fokhagymakrémet), összekeverjük, majd folyamatos keverés mellett hozzáöntjük a tejet. Sózzuk, borsozzuk, majd mehet bele a szerecsendió. Felöntjük a sörrel, belekeverjük a reszelt sajt felét. Bőszen kóstolgatjuk, és ízlésünk szerint javítgatunk a fűszerezésen.


És igazából az érdemi munkával készen is volnánk, már csak annyi a dolgunk, hogy kivajazzunk egy jénai tálat, beleöntjük a sajtos mártással elkevert tésztát, elegyengetjük, a tetejére szórjuk a reszelt sajt másik felét, és már toljuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük. Megvárjuk, amíg langyosra hűl, tányérra halmozzuk és habzsoljuk. Mennyei!



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs