Olívaolajos csokimousse


Jó ideje ott árválkodott a spájzban 1 deci extra szűz olívaolaj, ideje volt véget vetni a szenvedéseinek. Már gondolkodtam rajta egy ideje, hogy milyen finomsággal egybekötve lehetne múlt időbe tenni őkelmét, aztán amikor megláttam Nigella legújabb könyvében ezt a hozzávalót a csokimousse-hoz, egyrészt nagyon kíváncsi lettem, hogy ennek vajon milyen íze lehet, másrészt pedig örültem, mert végre megtaláltam, azt a receptet, amit kerestem. A csokimousse nagyon flancos sütinek tűnik, pedig valójában annyi az egész, hogy a csokit fel kell olvasztani, hozzá kell adni a tojássárgával elkevert cukorhoz, majd óvatosan bele kell forgatni a tojásfehérjéből vert habot. Vagyis kb. 5 perc alatt össze lehet dobni, a család tutira imádni fogja, igaz, hogy kalóriabomba és tömény csoki, de egyrészt mit ér az élet bűnözés nélkül, másrészt pedig majd letornázzuk. A plusz kilók miatti lelkiismeretemet azzal altattam el, hogy nem cukorral, hanem szorbittal készítettem ezt az egyszerű, de nagyszerű csokimousse-t.


Hozzávalók:



  • 15 dkg étcsoki

  • 1 dl extra szűz olívaolaj

  • 4 tojás

  • egy csipet só

  • 5 dkg cukor (nálam szorbit)


Elkészítés:


Egy kisebb jénai tálba tördeljük a csokit, és vagy mikróban, vagy gőz fölött olvasszuk fel, úgy, hogy selymes, krémes állagú legyen. 10 percre elküldjük pihizni, majd hozzáöntjük az olívaolajat, és jól összekeverjük.


A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből a csipet sóval kemény habot verünk. Egy másik tálban a tojásfehérjét fehéredésig verjük a cukorral (szorbittal). Ezután folyamatos keverés mellett fokozatosan hozzáöntjük az olajos csokoládét. Már csak annyi a dolgunk, hogy a habot óvatosan beleforgatjuk a masszába, és készen is vagyunk. Előkapunk 6 szufléformát (vagy kisebb tálkát), egyenletesen eloszlatjuk bennük a csokiságot, mehet a hűtőbe minimum egy órára, de inkább egy éjszakára, hogy összeérjenek benne az ízek. Másnap reggel jól meghabozzuk a tetejét (az már nem oszt vagy szoroz ennél a kalóriamennyiségnél, tényleg), és boldog mosollyal arcunkon bekanalazzunk a finomságot. Vigyázat, függőséget okoz!



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs