Tojás nélküli banánkenyér


Eredetileg lett volna benne tojás, csak én nemes egyszerűséggel elfelejtettem, de pótoltam fél tábla étcsokival. És nagyon finom lett a végeredmény, ebből is látszik, hogy a legjobb recepteket a véletlen szüli, és nem kell kétségbeesni, ha valami kimarad, hanem gyorsan körül kell nézni a konyhában, hogy mivel lehet meg nem történtté tenni a teljesen hétköznapi malőrt. A banánkenyér ötlete onnan jött, hogy nemrégiben olvastam Nigella legújabb szakácskönyvét, és azonnal eszembe jutott, hogy mennyire finom volt az a minimál banánkenyér, amit még évekkel ezelőtt sütöttem egyik korábbi könyvéből. Azonban ebben a hidegben egy kicsit fűszeresebb, otthonosabb ízekre vágytam, amit hamar meg is találtam Gizinél. A Sparban éppen le voltak árazva a banánok, úgyhogy közgazdász lelkem is repesett, hogy nem került csillagászati összegbe az anyagköltség, így semmi sem állt útjában a sütésnek, amelynek a reggeli edzés után azonnal nekiálltam. Aztán történt, ami történt, de mit ér az élet egy kis izgalom nélkül, nem igaz?


Hozzávalók:



  • 20 dkg liszt

  • 7 dkg szorbit (porcukor)

  • 2 cs vaníliás cukor

  • 2 db banán

  • 10 dkg dió

  • 1 kk szódabikarbóna

  • 1 kk sütőpor

  • 1 tk mézeskalács fűszerkeverék

  • 1 narancs reszelt héja

  • csipet só

  • 1 dl étolaj

  • 1 dl tej

  • 5 dkg étcsoki


Elkészítés:


A banánkenyérben az a jó, hogy percek alatt össze lehet dobni, mert igazából annyi a technológia, hogy a száraz anyagokat összekeverjük a folyékonyokkal, és már mehet is a sütőbe. Ennek megfelelően fogunk egy tálat, beleöntjük a lisztet, hozzáadjuk a szódabikarbónát, a sütőport, a csipet sót, a mézeskalács fűszerkeveréket, ráreszeljük a narancs héját és jól összekeverjük. A diót apróra vágjuk, azt is hozzáadjuk a masszához, aztán mehet bele a szorbit (porcukor) és a vaníliás cukor is.


Előkapjuk a turmixgépet, belezuttyintjuk a tejet és az olajat, belekarikázzuk a banánokat, és szépen összeturmixoljuk őkelméket.  A banános elegyet hozzákeverjük a tésztához, és végül hozzáforgatjuk az apróra vágott étcsokit is.


Egy püspökkenyér formát kibélelünk sütőpapírral, egyenletesen belesimítjuk a tésztát, és már küldjük is befelé a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Langyosra hűtjük, megszórjuk porcukorral, szeleteljük, és jól vállon veregetjük magunkat, hogy milyen ügyesek vagyunk, majd bezsebeljük a bókokat a családtól, miközben fancsali, mégis mosolygós képpel nézzük a finomság hűlt helyét.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs