Vörösboros kuglóf


A shoppingolás tehet az egészről. Mert ugye a vásárlás fáradalmait ki kellett heverni a Café Frei-ben, ahol természetesen meg kellett kóstolni a hónap kávéját, ami jelen esetben egy burgundi borkávé volt. Masszív antialkoholista vagyok, de ez annyira finom volt, hogy azonnal arra gondoltam, ideje lenne kipróbálni a régen tervezett vörösboros kuglófot. Aztán amikor hajnalban felkeltem reggelit adni a kutyusnak (mamának lenni nem könnyű dolog, ez van), és félálomban nézegettem a híreket, szembejött velem ez a recept. Másodpercet nem hezitáltam, azonnal nyomtattam is ki a leírást, és reggeli után már álltam is neki a finomságnak. Nem csalódtam, isteni lett a végeredmény, szerintem ez sem lesz hosszú életű nálunk...


Hozzávalók:



  • 28 dkg liszt

  • 2 csapott evőkanál kakaópor

  • 2 csomag vaníliás cukor

  • 7 dkg étcsoki

  • 20 dkg cukor (nálunk szorbittal készült)

  • 1 csomag sütőpor

  • 1,75 dl vörösbor

  • 20 dkg vaj + a forma kikenéséhez

  • 4 db tojás


Elkészítés


A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjéhez hozzáadjuk a cukrok felét és habbá verjük. Egy nagyobb tálban a sárgájához adjuk a cukrok másik felét és fehéredésig keverjük. Mehet hozzá a szobahőmérsékletű vaj. Egy másik tálban (áldassék a neve annak, aki feltalálta a mosogatógépet!) összekeverjük a lisztet a sütőporral, és rászitáljuk a kakaóport, majd hozzáforgatjuk a tojássárgás elegyhez. Hozzákeverjük a bort és nagyon óvatosan a habot. Már csak annyi a dolgunk, hogy hozzáadjuk a masszához az apróra vágott étcsokit, és az érdemi melóval meg is volnánk.


Egy kuglóf formát kivajazunk és lisztezünk, beleöntjük a tésztát, és már toljuk is befelé a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, szeleteljük, habzsoljuk. Ennyi kényeztetés jár az ízlelőbimbóinknak egy ilyen zimankós téli hétvégén!



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs