Kókuszkocka


A kókuszkocka lényege a tunkolás. Mert ugyebár az a legszebb része az egésznek, amikor a maradék csokikrémbe (mert mindig kell, hogy maradjon ez alap), az ember lánya szépen, komótosan belemártogatja az erre a célra félretett piskóta széleket, és jól megeszegeti. Nagyon nem diétás ez a változat, de óriási adag boldogsághormont szabadít fel, és erre nagy szüksége volt tegnap a ronda megfázás által megkínzott kicsiny lelkemnek. Ennek a finomságnak (na és persze a bödön mézes teának és pihenésnek) köszönhetően már sokkal jobban vagyok, és frissen, fiatalosan állhatok neki valami gyenge péksütinek, ami ellensúlyozni tudja ezt a tömény gyönyört.


Hozzávalók:


Piskótához:



  • 3 dkg vaj

  • 25 dkg porcukor (nálunk szorbittal készült)

  • 1 cs vaníliás cukor

  • 3 ek méz

  • 1 tojás

  • 1 citrom reszelt héja (nálam egy kupaknyi citromlé)

  • 28 dkg liszt

  • 1 cs sütőpor

  • 2 dl tej


A csokoládémázhoz:



  • 30 dkg vaj

  • 30 dkg porcukor (szorbit)

  • 6 ek kakaópor

  • 6 ek rum

  • 18 ek tej


A forgatáshoz:



  • kókuszreszelék


Elkészítés:
A számomra igazi kókuszkocka kizárólag mézes piskótából készül, hát ebből nem spóroltam ki ezt a hozzávalót, az biztos. Egy kis jénaiba tesszük a vajat, és megolvasztjuk a mikróban (persze a tűzhelyen is lehet, csak ez a megoldás egyszerűbb, én pedig halálosan szerelmes vagyok a mini jénai tálamba, ami pontosan erre a feladatra készült szerintem). Habosra keverjük a porcukorral (szorbittal), azután mehet hozzá a vaníliás cukor, a méz, a tojás és a reszelt citromhéj (citromlé). Egy másik tálban elkeverjük a lisztet a sütőporral, és a tejjel váltakozva adjuk a cukros vajhoz.


Egy közepes tepsit kivajazunk és lisztezünk, beleöntjük a tésztát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 25 perc alatt (tűpróba!) készre sütjük.


Ha kihűlt a piskóta, nekiállunk a csokikrémnek. Egy lábosba tesszük a vajat, a porcukrot (szorbitot), a kakaót, a rumot és a tejet. Állandó keverés mellett felforraljuk, aztán jöhet a móka. A piskótát felkockázzuk (előtte a széleket szigorúan leoperáljuk róla, arra később szükségünk lesz!), a szeleteket jól megforgatjuk a csokimázban, aztán kókuszreszelékben, és már mehetnek is egy sütőpapíros tálcára. Ha elkészültek a kókuszkockák, a minőség ellenőrzés és a tunkolás kötelező! Vigyázat, gyorsan fogy!


 



Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nekem biztos nem lenne tökéletes, mert fahéj nélkül nem lehet az. Amit a nagyanyám csinált anno, és amit mi is csinálunk a receptje alapján azóta is, nekem az a tökéletes. de annak a tésztájában fahéj is van..., és vagy 6 tojás... Nekem az a tökéletes. Sosem ettem olyan finom kókuszkockát máshol. Szerintem én vagyok birtokában a legfinomabb kókuszkockának. És azok a kockák abból a tésztából sokkal formásabbak. Szívesen megadom a receptet... (Mi a rumot is csak a már kész csokimázba tesszük, akkor nem illan el az alkohol, és finomabb, mint amikor korán tesszük bele.

    VálaszTörlés
  2. A szorbit egyeseknél hasmenést okozhat,csak szólok előre.Érdemes más édesitószert próbálni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs