Banános gyümölcskenyér kávéhabbal


Őszintén mondom, hogy nem terveztem sütni semmit a hosszú hétvégén, de aztán ahogyan lenni szokott, szembejött velem a neten egy recept, amit most és azonnal ki kellett próbálnom. Chili&Vanília volt a bűnös, aki rá jellemző módon olyan csavart tett az amúgy teljesen hétköznapi sütibe, hogy dobtam félre minden lustaságot, és álltam neki a finomságnak, mert rettenetesen kíváncsi lettem arra, hogy milyen ízorgia lesz belőle. Igazából a kávéhab ragadta meg a fantáziámat, ami várakozásaimnak megfelelően teljesen más dimenzióba emelte a csokis-diós banánkenyeret. Pár perces melóval olyan mennyei nasit dobtam össze, hogy csak na. Még jó, hogy helyből dupla adagra szól a recept, mert nagyon fogy...


Banános gyümölcskenyér kávéhabbal


Hozzávalók (2 püspökkenyér formához):



  • 25 dkg olvasztott vaj

  • 30 dk finomítatlan nádcukor

  • 4 egész tojás

  • 60 dkg banán (tisztított mennyiség)

  • 35 dkg liszt

  • 2 tk só

  • 1 csomag sütőpor

  • 1 dkg szódabikarbóna

  • 15 dkg étcsoki  apróra vágva (vagy sütésálló csokoládélencse)

  • 15 dkg durvára vágott dió

  • 10 dkg mazsola (ezt kihagytam, mert nem szeretem)


Kávéhabhoz:



  • 25 dkg mascarpone

  • 3 dkg porcukor

  • 1 dl tejszín

  • fél csésze erős presszókávé, lehűtve


Elkészítés:


A vajat mikróban felolvasztjuk, egy nagyobb keverőtálba tesszük, majd hozzáadjuk a cukrot és a négy tojást. Beizzítjuk a kézi mixert és simára keverjük a cuccost (izomlázra rátornázott bicepsszel én biztosan nem fogok nekiállni ilyesminek fakanállal, köszi). A banánokat meghámozzuk, apróra vágjuk és villával pépesre nyomkodjuk, majd hozzákeverjük a vajas masszához. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a sót, a sütőport és a szódabikarbónát, majd fakanállal hozzáadjuk a tésztához. Már csak az apróra vágott étcsokit és a durvára vágott diót kell hozzáügyeskedni a tésztához, és meg is vagyunk. Kevés olajjal kikenjük a két püspökkenyérformát, kibéleljük őket sütőpapírral, arra is teszünk egy pici olajat, és igazságosan elosztjuk bennük a tésztát. Már mehetnek is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 50 percig sütjük (tűpróba!).


És most jön az igazi hepaj, a kávéhab. Megdöbbentően kevés hétköznapi hozzávalóból olyan finom hab készült, hogy minden önuralmamra szükség volt, hogy ne kanalazzak be belőle önmagában is egy hatalmas adagot. Annyi az összes tennivalónk, hogy egy keverőtálba tesszük a mascarponét, a porcukrot, a tejszínt és a kávét. Kézimixert ragadunk, és kemény habot verünk a hozzávalókból (kóstolni ér!). Ha langyosra hűltek a banánkenyerek, szeleteljük, és kávéhabbal tálaljuk. Isteni finom, új kedvencet avattam.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs