Csokival töltött habos sült alma


Hétköznapi hozzávalókból is készíthetünk gasztrocsodákat. Itt van mindjárt a sült alma, amelyet teljesen más dimenzióba tudunk emelni azzal, ha megtöltjük egy egyszerű csokikrémmel és habot halmozunk a tetejére. Az ehavi Vidék Íze magazinban szerettem bele az ötletbe, amikor megláttam a fotókat, tudtam, hogy nekem ez kell és kész. Alig vártam, hogy vasárnap legyen és nekifoghassak az elkészítésének. Nem csalódtam, pár perces melóval igazi ízorgiát sikerült varázsolni az asztalra, isteni finom lett a végeredmény, vigyázat, nagyon tömények az ínycsiklandozó,  felturbózott sült almák!



Hozzávalók:



  • 8 közepes vagy 6 nagyobb alma

  • 4 tojás

  • 1 csipet őrölt fahéj

  • 2 evőkanál keményítő

  • 2 evőkanál porcukor

  • 10 dkg cukor

  • 15 dkg étcsoki

  • kevés vaj



Elkészítés:


A tojásokat szétválasztjuk. A sárgájákat összekeverjük a keményítővel és a porcukorral, majd gőz felett besűrítjük. Az étcsokit apró darabokra vágjuk, összeolvasztjuk őket, mehet bele a csipet fahéj, és már készen is van a töltelékünk.


Az almákat kicsumázzuk (nem is tudtam, hogy van erre alkalmatos eszközöm a konyhában, már ezért érdemes volt belevágni ebbe a gasztrokalandba) és kiszedjük az almák belsejének kb. a felét. A kibányászott almadarabkákat nem dobjuk ki, hanem szépen eleszegetjük, miközben sürgünk-forgunk a konyhában. Egy megfelelő méretű jénait kivajazunk, beleállítjuk a kivájt almadarabokat. Megtöltjük őkelméket a csokikrémmel. A tojásfehérjéből és a cukorból kemény habot verünk. És az érdemi melóval meg is lennénk, már csak annyi a dolgunk, hogy betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe az almákat, 10 percig sütjük, majd kivesszük, rájuk halmozzuk a habot, visszatoljuk a sütőbe, és pár percig még sütjük, amíg a hab szépen megpirul. Egyszerű, de nagyszerű finomság.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs