Fúziós madártej


Tatabányai + győri. Mert abban egyetlen percre sem volt vita, hogy hétvégén madártej lesz a desszert (most komolyan, van ember, aki nem szereti ezt a finomságot?), azonban amikor eljutottunk odáig, hogy nekiálljunk az elkészítésnek, kiderült, hogy technikai dolgokban komoly eltérések tapasztalhatók a receptúrában. Végül kompromisszumos megoldás született: a tejes rész készüljön tatabányai módra, a hab viszont győriesen. Én ugyanis még csak nem is hallottam eddig arról, hogy a tej helyett vízben is ki lehet főzni a habot, de ám legyen, próbáljuk ki (az sem volt utolsó szempont, hogy ezzel megúsztam a habkészítést, úgyis az a legmocsokabb része az egésznek). Arról viszont hallani sem akartam, hogy pudingpor kerüljön a tejbe, úgyhogy a többi munkafolyamatot lestoppoltam magamnak. A közös főzőcske eredménye nagyon finom lett, helyből dupla adag készült (az évek, meg a tapasztalat, az alapadag másodpercek alatt elfogyott volna, így legalább van rá esély, hogy a nap végéig kitart a készlet). Egyszerű, de nagyszerű nasi, mi imádjuk, sohasem lehet eleget készíteni belőle.



Hozzávalók:



  • 1 liter tej

  • 6 db tojás

  • 1 csipet só

  • 15 dkg cukor

  • 1 db vaníliarúd kikapart magja vagy 1 tk vaníliakivonat (én az utóbbit használtam)


Elkészítés:


Feltesszük forrni a tejet (előtte vízzel mossuk ki a lábast, különben odaég), közben szétválasztjuk a tojásokat. A fehérjéket félig felverjük a sóval, majd hozzáadunk 2 ek cukrot és kemény habbá verjük.


Egy lábosban vizet forralunk, a habból galuskákat szaggatunk, jól megfőzzük őket és egy külön tányéron gyűjtögetjük. 


A tojássárgájákat a maradék cukorral fehéredésig keverjük egy másik tálban. A felforrt tejbe keverjük a vaníliakivonatot, majd hőkiegyenlítünk, azaz a forró tejből néhány evőkanálnyit hozzáadunk a tojásos masszához, majd szépen lassan, folyamatos keverés mellett beleöntjük a tejbe. Megvárjuk, amíg besűrűsödik, és elzárjuk a gázt. És ennyi, meg is volnánk, már csak annyi a dolgunk, hogy a vaníliás-cukros tej tetejére érkeztetjük a habgaluskákat és egy éjszakára betesszük a cuccost szundikálni a hűtőbe. Másnap reggel kisebb tálkákba szedjük és addig esszük, amíg van.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs