Műsoron kívüli kakaós kalács


Eszem ágában sem volt kalácsot sütni, azonban miután történt egy kis konyhai malőr, hirtelen ötlettől vezérelve mégis megszületett őfinomsága. A fennforgást az okozta, hogy a teljes kiőrlésű liszt tesztelésére készült túrós batyunál (keményen toljuk az egészséges életmódot, bizony!)  nem akart felfutni az élesztő, így készítettem egy újabb adagot, miközben a régi magához tért, így itt álltam két felfutott élesztővel. Nem akartam kiborítani az egyiket, így viharsebesen előre hoztam egy későbbre tervezett sütést, ugyanis Iklódi Dóra Cukormentes örömök című könyvéből már korábban kinéztem ezt a kalácsreceptet. Annyit változtattam rajta, hogy az eredetileg sima fonott kalácsba tettem kakaót is, mert mi csokoholisták vagyunk, és így jobban szeretjük. Voltam aggályaim, mert még soha nem sütöttem teljes kiőrlésű liszttel, de a végeredmény nagyon finom lett, nem gondolnám, hogy megéri a holnap napot...


Hozzávalók:


Tésztához:



  • 1,2 dl tej

  • 2,5 dkg friss élesztő

  • 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt

  • 10 dkg fehér búzaliszt

  • 5 dkg eritrit

  • 5 dkg vaj


Töltelékhez:



  • kevés olvasztott vaj

  • nesquick


Tetejére:



  • 1 db tojássárgája


Elkészítés:


A tejet langyosra melegítjük a mikróban, belemorzsoljuk az élesztőt, lefedjük, hagyjuk felfutni.


Egy dagasztótálba tesszük a kétféle lisztet, hozzáadjuk az eritritet, és jól összekeverjük. A vajat megolvasztjuk, kicsit kihűtjük, majd az élesztős tejjel együtt a lisztes elegyhez adjuk. Ruhaujj felgyűr, tésztát bedagaszt (edzés után, bedurrant izmokkal isteni, de hát élni tudni kell, ugyebár). Tiszta konyharuha, langyos hely, 1 óra kelesztés.


A megkelt tésztát átgyúrjuk, három részre vágjuk. Mindegyik tésztarészt egyenként kinyújtjuk, megkenjük olvasztott vajjal és jó bőven megszórjuk nesquik-kel, szorosan feltekerjük és félretesszük. A három rudat szépen összefonjuk, betesszük egy sütőpapírral bélelt püspökkenyér formába, megkenjük a tetejét a felvert tojássárgájával, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Langyosra hűtjük, szeleteljük, habzsoljuk. Mennyei.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs