Önző kalács


Fellázadtam. A család ugyanis diétázik, ami önmagában még nem lenne probléma (az egészséges reggeli és vacsora jót tesz az ember alakjának), de az, hogy nem lehet sütit sütni, felháborító! Nem akartam mocsok lenni, és nem most álltam neki egy csokikölteménynek, de valamit már muszáj volt alkotnom, mert mit ér a hétvége nasi nélkül, nem igaz? Úgyhogy úgy döntöttem, hogy most olyat sütök, amit úgysem enne meg senki rajtam kívül. Már nagyon régen el szeretnék készíteni egy kalácsot, amely eddig mindig leszavazásra került, merthogy ananászlé van benne, ami mekkora hülyeség már ugye. Na, én most előkaptam ezt a receptet, és jól megsütöttem a kalácsot. Bebuktam. Nemcsak nekem ízlett. Ebben a családban már lázadni sem érdemes...


Hawai kalács


Hozzávalók:



  • 1/4 bögre burgonyapehely (ennek hiányában én megfőztem egy közepes krumplit és összetörtem)

  • 1/3 bögre cukor

  • 1/2 tk só

  • 1/2 bögre kókusztej

  • 1/4 tk mézeskalács fűszerkeverék (eredetileg őrölt gyömbér, de az nekem nem volt itthon)

  • 1/4 bögre tej

  • 1/4 bögre olvasztott vaj

  • 1/2 bögre ananászlé

  • 1 egész tojás

  • 1 tojás sárgája

  • 1 tk vaníliakivonat (vagy 2 cs vaníliás cukor)

  • 50 dkg liszt

  • 1 cs szárított élesztő


Tetejére:



  • 1 tojás sárgája


Elkészítés


Irtó bonyolult az elkészítése: össze kell keverni mindent mindennel. Kicsit bővebben: egy nagy tálban összekeverjük a lisztet az élesztővel, hozzáadjuk a sót, a burgonyapelyhet (főtt krumplit), a cukrot, a mézeskalács fűszert, a tojást, a tojás sárgáját, majd a kókusztejet, a tejet, az ananászlevet és az olvasztott vajat. Ruhaujj felgyűr, tésztát bedagaszt. Tiszta konyharuha, langyos hely, fél óra kelesztés.


A megkelt tésztát három részre osztjuk és lisztezett felületen kézzel henger formájúra alakítjuk, majd szépen összefonjuk őket. A tésztát sütőpapírral bélelt püspökkenyér formába tesszük, tiszta konyharuha, újabb fél óra kelesztés.


És ennyi volt az érdemi meló, már csak annyi a dolgunk, hogy a megkelt kalács tetejét megkenjük tojássárgájával és betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba)! Egyszerű, gyors, mégis különleges kalács, reggelire vagy vacsorára tökéletes egy pohár tejjel és ha kedvünk tartja,  lekvárral.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs