Házi pilóta keksz


Na, ez az a süti, amit legkorábban karácsonykor fogok készíteni a családnak. Iszonyúan macerás ugyanis, bár isteni finom. Most is csak azért álltam neki, mert apukámnak már hetek óta ígérem, hogy elkészül, nem akartam tovább halogatni. Apukám barátnőjének a lánya tehet az egészről, ő készítette el apukámnak névnapjára, aztán aljas módon elküldte nekem is a receptet, innentől kezdve pedig nem volt menekülés, folyamatosan rágva lett a fülem apukám által a nasi elkészítése ügyében. Úgyhogy nekiveselkedtem, és apukám barátnőjének hathatós segítségével letudtam a feladatot, sikerrel és tényleg nagyon ütős lett a végeredmény, de nem csinálok belőle rendszert, mert nagyon utálok pepecselni az aprósütikkel (ez van, engem így kell szeretni).


Hozzávalók:


A világos kekszekhez



  • 8 dkg porcukor

  • 13 dkg puha vaj

  • 2 tojássárgája

  • 22 dkg liszt

  • 1 tk vaníliakivonat


A kakaós kekszekhez:



  • 8 dkg porcukor

  • 13 dkg puha vaj

  • 2 tojássárgája

  • 18 dkg liszt

  • 2 dkg holland kakaópor

  • 1 tk vanília kivonat


Töltelékhez:



  • 15 dkg vaj

  • 2 csapott evőkanál holland kakaópor

  • 4 evőkanál mogyorókrém

  • 2 tk rum


Elkészítés:


Igyunk egy kávét, hallgassunk zenét, készüljünk rá lelkiekben a sütire, mert ez bizony hosszú buli lesz.


A kétféle keksz hozzávalóit külön-külön tálba tesszük és összegyúrjuk, majd folpackba tekerve betesszük őkelméket pihenni a hűtőbe harminc percre.


Lisztezett felületen kinyújtjuk a világos tésztát kb. 4 mm vastagságúra, a tésztából korongokat szaggatunk (pogácsaszaggatóval a legegyszerűbb), majd ha stréberek vagyunk és van sütinyomdánk, akkor használjuk azt, én ennek hiányában előkaptam a húsklopfolót, és azzal mintáztam meg a kekszek felületét. Sütőpapírral borított tepsire sorakoztatjuk őket, mehetnek a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol 10, legfeljebb 12 perc alatt készre sütjük őket (ekkor még nyersnek tűnnek, de ne dőljünk be a látszatnak, ha tovább sütjük őket, akkor megkeményednek és megbarnulnak, vegyük ki őket a sütőből a megadott időpontban!).


Amíg a világos kekszek sülnek, a kakaósakat készítjük el ugyanazzal a szisztémával, és ők is a sütőben landolnak 10-12 percre, majd kihűtjük őket.


A krémet nem egy nagy vasziszdasz elkészíteni, mindent egy tálba teszünk és habosra keverünk kézi mixerrel, majd 30 percre elküldjük a hűtőbe szundikálni.


És még mindig nem vagyunk készen, most jön az összeállítás: fogunk egy kakaós kekszet, teszünk rá egy púpos teáskanálnyi krémet, reáborítjuk a világos kekszet és voilá, készen van a pilóta keksz első darabja, már csak jó néhányat kell készítenünk belőle, és már habzsolhatjuk is őkelméket. Ha marad belőlük, jól lezárt dobozban hűvös helyen vagy hűtőben tároljuk, amíg el nem fogynak.  Mennyei, de nagyon macerás finomság, részemről tényleg csak ünnepnapokon fog készülni, az tuti!



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs