Lekváros linzer


Ami elsőre kakaósra sikerült, mert mire elkészült, annyira rühelltem már ezt az egész aprósütizést, hogy szükségem volt egy kis boldogsághormonra, ezért nem lekvárral töltöttük be a linzerdarabokat, hanem a pilótakekszből megmaradt csokikrémmel. Nagyon finom lett, de mindezzel együtt kijelentettem, hogy én aztán többször nem vagyok hajlandó szenvedni ezzel a baromsággal. Amit be is tartottam, miután apukám barátnője ragaszkodott hozzá, hogy készüljön még egy adag, én látványosan nem voltam hajlandó segíteni. A meglepően gyorsan elkészülő végeredményt (a titok: sütésálló lekvárral készült, így rögtön a felére redukálódott a sütési idő, mert a már összeragasztott sütidarabok egyben kerültek megsütésre) aztán persze gátlástalanul majszolgattam. Konklúzió: inkább eszegetem az aprósütiket, mint hogy legyártsam őket. Azért eltesszük a receptet, mert "sajnos" mindenkinek bejött, úgyhogy előbb-utóbb úgyis kell belőle készíteni egy vagonnyi adagot, ha rajtam múlik, legközelebb karácsonykor...



Hozzávalók: (dupla adagot adok meg, ebből úgysem lehet kis adagot készíteni, nagy a család)


Tésztához:



  • 60 dkg liszt

  • 40 dkg vaj

  • 20 dkg porcukor

  • 2 csipet só

  • 2 db tojássárgája

  • 2 evőkanál tejföl

  • 2 citrom reszelt héja (vagy két kupaknyi citromlé)

  • 1 csomag sütőpor


Töltelék:



  • lekvár

  • darált dió

  • csokikrém (kinek mi tetszik)


Elkészítés:


Egy nagy tálban elmorzsoljuk a lisztet a felkockázott, hideg vajjal. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és összegyúrjuk. A tésztát folpackba csomagoljuk és fél órára elküldjük szundizni a hűtőbe.


A tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk, tetszés szerinti sütiformával kiszúrjuk, a darabok egyik felének közepét egy kisebb formával kiügyeskedjük. Sütőpapírral borított tepsire sorakoztatjuk őkelméket, mehetnek a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 15 perc alatt készre sütjük őket (oda kell rájuk figyelni, mert gyorsan oda tudnak égni!). Alternatív javaslat: sütésálló lekvárt összekeverünk darált dióval, ezzel összeragasztjuk a sütidarabokat, a tetejüket is megszórjuk darált dióval, megkenjük a tetejüket tojásfehérjével, és így sütjük meg őket.


Ha elkészültek a sütidarabok, lehet kreatívkodni, tetszés szerint lekvárral, csokikrémmel, vagy amivel szeretnénk, összeragasztjuk őket, és mehetnek egy napra hűvös helyre (hűtő vagy spájz), hogy összeérjenek az ízek. Egyszerű, de nagyszerű vendégváró finomság.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs