Rózsavizes eperkompót mákos mascarponekrémmel


A nagy húsvéti készülődés forgatagában el is feledkeztem arról, hogy már kezdődik az eperszezon, így jól meglepődtem, amikor szembetaláltam magam a Sparban egy fél kilós kiszerelésű, szép szemű eperhalommal. Gondolkodás nélkül tettem a kosárba, mivel nincsenek véletlenek, és tegnap délután futottam bele az egyik magazinban Mautner Zsófi fantasztikus receptjébe, amelyben szokása szerint újraértelmezte az epres desszert műfaját. Amikor megláttam a rózsavizes, mákhabos csodát, azonnal tudtam, hogy nekem ez kell, úgyhogy amikor elzsákmányoltam az epret, nem volt kérdés, hogy ez a finomság fog elkészülni elsőként a hosszú hétvégén. Nem csalódtam Zsófiban, percek alatt sikerült különleges ízorgiát alkotnom, imádás van.


Hozzávalók:


A krémhez:



  • 25 dkg mascaprone

  • 6 dkg porcukor (vagy méz)

  • 6 dkg darált mák

  • egy csipet só

  • 2 dl tejszín hűtőhidegen (én tegnap este tettem be a hűtőbe)


Az eperkompóthoz:



  • 50 dkg eper

  • 5 dkg méz

  • 1 db citrom reszelt héja (ennek hiányában nálam egy kupica citromlé)

  • 1 teáskanál rózsavíz


Elkészítés:


A krémmel kezdünk. Nagyon bonyolult a művelet: mindent összekeverünk mindennel. Kicsit részletesebben: egy keverőtálba tesszük a mascarponét, a porcukrot (vagy mézet), a csipet sót, a darált mákot és a hideg tejszínt. Kézi robotgépet ragadunk, és nemes egyszerűséggel habbá verjük őkelméket, majd mehet be a cucc a hűtőbe a felhasználásig.


Az eperkompót elkészítése sem sokkal bonyolultabb. Az epreket megtisztítjuk, félbevágjuk (én szép nagy szemű epreket kaptam, ezért apróra kellett vágni őket), egy kisebb jénai tálba tesszük. Mehet rá a méz, a reszelt citromhéj (citromlé) és a rózsavíz, összekeverjük az egészet, és legalább 10 percig állni hagyjuk, hogy levet eresszen. Én betoltam ezt is a hűtőbe, és csak akkor vettem elő, amikor végre lett időm nasizni egy jót. Egy fagyispohárba halmozzuk az eperkompótot, mehet rá a mákos hab, és indulhat is a habzsi-dőzsi. Eszméletlenül finom!



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs