Ananászos-kókuszos muffin


Mit lehet kezdeni egy doboz konzervananásszal? Hát ezt.  Már nagyon kezdett  lejárni az ananászkonzerv szavatossága, viharsebesen ki kellett találni valamit, amivel múlt időbe tehetem őfinomságát. Eredetileg hawai pizzát terveztem készíteni belőle, azonban a család más vacsit talált ki, így újra kellett terveznem a projektet, könnyedre vettem a figurát, és egy laza muffin lett a dologból, amelynek a receptjébe teljesen véletlenül (amiben amúgy nem hiszek) futottam bele egy újság mellékletében. Szerelem volt első látásra, és mivel minden hozzávaló fellelhető volt a konyhában, nem is tépelődtem sokat, már álltam is neki az elkészítésnek. Percek alatt elkészül, nem kell sokat pepecselni vele, mégis igazi ízorgia, amolyan kis hétköznapi csoda, amelynek a műfaját én imádom (bár ez szerintem már feltűnt). Egyszerű, de nagyszerű fincsiség, ami sajnos nagyon eteti magát...


Ananászos-kókuszos muffin



Hozzávalók:



  • 2 dl joghurt

  • 2 db tojás

  • 10 dkg cukor

  • 15 dkg liszt

  • 5 dkg kókuszreszelék+ a díszítéshez

  • fél csomag sütőpor

  • 1 csipet só

  • 15 dkg felkockázott ananász (konzerv)

  • 10 dkg étcsoki

  • 1 ek olaj


Elkészítés:


A muffintésztánál az a lényeg, hogy külön összekeverjük a folyékony és a száraz hozzávalókat, majd az egészet egybekavarcoljuk és már készen is vagyunk. Kicsit részletesebben: egy kisebb tálban kézi mixerrel habosra keverjük a joghurtot, a tojást és a cukrot. Egy másik tálban elvegyítjük a lisztet a kókuszreszelékkel, a sütőporral, a sóval, majd az elegyet apránként beleforgatjuk a joghurtos masszába. És már csak annyi a dolgunk, hogy az egészhez hozzáadjuk a felkockázott ananászt és már készen is vagyunk a tésztával.


Egy muffintepsit kibélelünk papírkapszlikkal, egyenletesen eloszlatjuk bennük a tésztát és már repülhet is be a cucc a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük őkelméket (tűpróba!).


Ha kihűltek a muffinok, gőzfürdő felett megolvasztjuk az étcsokit az olajjal, majd megragadunk egy muffint, a tetejét jól becsokizzuk, majd megforgatjuk kókuszban és így járunk minden darabbal. Gyorsan kell dolgoznunk, mert a csoki hamar megszilárdul, a jó hír az, hogy ezután már vígan falatozhatunk a fincsi ananászos-csokis-kókuszos finomságokból. 



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs