Banánkenyér kólával


A kólát nem csak meginni lehet, hanem nagyon fincsi sütit is lehet sütni vele. Ez akkor jutott eszembe, amikor éppen azon morfondíroztam, mivel ízesítsem a banánkenyeret, amit mindenképpen el akartam készíteni a hűtőben árválkodó két szem banánból. Miután több ötletet is elvetettem, kinyitottam a hűtőt, és megláttam az ott hidegülő kólát, és rögtön bevillant, hogy évekkel ezelőtt már készítettem kólával banánkenyeret, nem is tépelődtem sokat, előkerítettem a receptet, és ma a reggeli után az első dolgom volt, hogy nekiálljak elkészíteni ezt a roppant egzotikusnak ható, valójában azonban pár perc alatt összeállítható finomságot. A kóla íze nem nagyon érződik ugyan benne, de ezért érdemes volt bekapcsolni a sütőt ebben a kánikulában, nagyon fincsi lett. (Recept innen).


Hozzávalók:



  • 2 db banán

  • 20 dkg barnacukor

  • 5 dkg olvasztott vaj

  • 4 db tojás

  • 1 cs vaníliás cukor

  • 1 tk fahéj

  • 2 tk szódabikarbóna

  • 1 tk só

  • 35 dkg liszt

  • 2 dl kóla

  • 10 dkg durvára vágott dió


Elkészítés:


Hipp-hopp megleszünk a tésztával, úgyhogy álljunk is neki gyorsan. Egy nagyobb tálba karikázzuk a banánokat, villát vagy krumplinyomót ragadunk, és pépesre törjük őkelméket. Hozzáadjuk a cukrot, előkapjuk a kézi mixert és habosra keverjük, aztán mehetnek bele a tojások és az olvasztott vaj.


Egy másik tálban (éljen a mosogatógép!) összekeverjük a lisztet, a sót, a szódabikarbónát, a fahéjat és a vaníliás cukrot. Óvatosan belekeverjük a banános - cukros masszába, majd fokozatosan hozzáadjuk a kólát is, végül hozzákeverjük a durvára vágott diót is.


És ennyi, meg is volnánk, már csak annyi a dolgunk, hogy kivajazunk és kibélelünk sütőpapírral egy püspökkenyér formát, egyenletesen eloszlatjuk benne a tésztát, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Langyosra, hűtjük, szeleteljük, habzsoljuk. Egyszerű, mégis különleges finomság, amivel feldobhatunk egy tikkasztó nyári napot.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs