Epres banános fagyi


Az idei fagyiszezont ezúton hivatalosan megnyitom! Olyan hirtelen szakadt rám idén a nyár, hogy a hét elején még pulóverben mentem dolgozni, mert nem hittem el, hogy tényleg jó idő lesz, hogy aztán estig szakadjon rólam a víz. Hét végén már jól leredukáltam a mélyhűtőben leledző fagyis dobozok számát, így nem volt kérdés, hogy a hosszú hétvégén eljött az ideje a házi fagyikészítésnek. Évek óta nem hódoltam a műfajnak, ezért elsőre egy egyszerűen elkészíthető darabot kerestem, és mivel dübörög az eperszezon, nyilván ebben az alapanyagban gondolkodtam. Nem sokáig, mert elég gyorsan eszembe jutott, hogy még májusban, a legősziesebb napokban belefutottam a Street Kitchen oldalán ebbe a receptbe, és már akkor eldöntöttem, hogy őt mindenképpen elkészítem, ha az időjárás alkalmatossá válik hozzá. Most eljött az idő, és mivel az egész csak annyiról szól, hogy a gyümiket feldaraboljuk, és az összes többi hozzávalóval együtt belecsapatjuk a turmixgépbe, nem mondanám, hogy túlságosan sokáig tartott volna elkészíteni ezt a jeges finomságot. Sajnos a fotók technikai okok miatt nem adják vissza az ízélményt (gajra ment a fagylaltos kanalam, nem kaptam fagyistölcsért a boltban, stb.), de mivel jól sikerült a bemelegítés, biztosra veszem, hogy nem ez volt az utolsó házifagyi nálunk idén.


Hozzávalók:



  • 50 dkg eper

  • 3 db banán

  • 10 dkg étcsoki

  • 2 dl tej

  • 4 dl tejszín

  • 4 ek méz


Elkészítés:


A legbonyolultabb művelettel kezdjük: az epret és a banánt kisebb darabokra, a csokit apróra vágjuk. Aztán előkapjuk a jó öreg turmixgépet, beleöntjük a tejet és a tejszínt, mehetnek bele a gyümidarabok, majd végül a méz. Ezután kifújjuk magunkat, a mi dolgunk véget ért, már csak annyit kell tennünk, hogy megnyomjuk a gombot, és jól leturmixoljuk őkelméket. Aztán mehet bele az étcsoki, amit  éppen csak egyszer, röviden turmixolunk  és voilá, már készen is vagyunk.


A kötelező kóstolás után (mert ugye fel kell áldoznunk magunkat a minőség ellenőrzés oltárán,  nehogy valami ehetetlen izével etessük a családot), fogunk két közepes dobozt, egyenletesen eloszlatjuk bennük az epres masszát, és gondosan bepakoljuk őket a mélyhűtőbe. Fél óra múlva előkapjuk őket, kis habverővel jól átkeverjük őket, és ezt a műveletet még kétszer előadjuk, majd másnap reggel gombócolunk és miután jól vállon veregettük saját magunkat, kényelmesen nekiállunk fagyizni. Nem túl olcsó, ám annál finomabb nasi, vigyázat függőséget okoz!



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs