Kényszersüti


Amennyire nem volt semmi kedvem ehhez a sütihez, annyira jól sikerült. Mert hiába szeretek sütni-főzni, nekem is vannak ilyen szempontból rossz napjaim, a szombat eléggé rumlisra sikerült, és mire eljutottam odáig, hogy nekiálljak a Csak a puffin szakácskönyvből kinézett - egyáltalán nem bonyolult - sütinek, már nullához konvergált az energiám, ezért közöltem a családdal, hogy süti storno. Ámde ők fellázadtak, és behajtották rajtam a megígért csokis sütit, úgyhogy nem volt mese, neki kellett állni az alkotásnak. Nem kevés hiszti (többször a kukába akartam vágni a tésztát - meg is tettem volna, ha apukám barátnője nem akadályoz meg ebben - ,) után szombat este nagy nehezen eljutottunk odáig, hogy a piskóta elkészüljön. Aztán másnap reggelre kialudtam magam, megálmodtam a "feltétet" a sütire, majd frissen és fiatalosan viharsebesen össze is dobtam. Eredmény: egy finom torta, amelyből már csak egy szeletet kell valahogy nagy duzzogva elpusztítani...



Hozzávalók:


Piskótához:



  • 8 dkg puha vaj

  • 15 dkg étcsoki

  • 15 dkg cukor

  • 6 db tojás

  • 15 dkg liszt

  • 4 dkg cukrozatlan kakaópor

  • 1 csipet só

  • 1 tk őrölt fahéj


Tetejére:



  • 5 dl hideg habtejszín

  • kevés édesítő

  • 1 kupica rum

  • tortadara


Elkészítés:


A vajat, az étcsokit és a cukrot vízgőz fölött megolvasztjuk és félretesszük hűlni. Egy 26 cm-es tortaforma aljába sütőpapírt teszünk (előtte egy kicsit bevizezzük, így nem fog leégni a piskóta alja), az oldalát kikenjük vajjal és óvatosan megszórjuk kevés kakaóporral.


A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a kakaóport, a sót és a fahéjat. A csokis elegyhez adjuk a tojássárgájákat, mehet bele a lisztes cucc, végül óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot is. És ennyi, készen is lennénk a piskótatésztával, már csak annyi a dolgunk, hogy belesimítsuk a tortaformába, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük.


A habtejszínből az édesítővel és a rummal kemény habot verünk, amit egyenletesen eloszlatunk a kihűlt piskótán, megszórjuk a tetejét tortadarával, és már szeletelhetjük és habzsolhatjuk is őfinomságát.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs