Lélekmelegítő gyümölcskenyér


Amikor reggel kiengedtem a kutyust, olyannyira elborzadtam a szomorú időjárástól, hogy két dolgot tettem meg azonnal: 1. lemondtam az edzést (nem vagyok büszke rá, de egyszerűen képtelen voltam rávenni magam, annyira elment a kedvem mindentől, van ilyen sajnos) 2. elhatároztam, hogy sütök egy lélekmelegítő sütit. Nem kellett sokat gondolkodnom, hogy mi legyen az, ugyanis nemrégiben sikerült beleszeretnem a Csak a puffin szakácskönyvben egy gyümölcskenyér receptbe, ez jutott eszembe először és bölcsen hallgattam saját magamra. Az alaprecept egy pöttyet átalakításra került, került bele néhány apróság, ami csak úgy a kezem közé került a konyhában és a spájzban járva-kelve, így megszületett a saját verzióm. Most mit mondjak: isteni finom lett, és nagyon fogy...



Hozzávalók:


Tésztához:



  • 13 dkg puha vaj

  • 10 dkg cukor

  • 4 db tojás

  • 1 narancs reszelt héja és leve

  • 23 dkg liszt

  • 1  csomag sütőpor

  • 1 csipet só

  • 7 dkg darált dió

  • 8 dkg dióbél

  • 10 dkg étcsoki


Tetejére:



  • 1 tortabevonó

  • pici olaj

  • 2 dkg durvára vágott dió


Elkészítés:


Előkészítésképpen egy püspökkenyérformát kibélelünk sütőpapírral, a diót és az étcsokit durvára vágjuk, majd hozzálátunk az érdemi tennivalókhoz.


A puha vajat és a cukrot egy nagyobb tálba tesszük, turmixgépet ragadunk, és kellő határozottsággal habosra keverjük őkelméket. Ezután egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd a narancs héját és levét, miközben tovább dolgoztatjuk a gépet. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a sót, a sütőport és a darált diót.


A tojásos elegyhez adjuk a lisztes cuccot, fakanállal alaposan összekeverjük. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy a durvára vágott diót és csokit is hozzáadjuk a tésztához, amit egyenletesen beleügyeskedünk a püspökkenyérformába és már tolhatjuk is be a 180 fokos sütőbe, ahol kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).


Ezután egy kis szabadprogram következik, amíg kihűl a piskóta, aztán elkészítjük a csokimázat a tetejére. A tortabevonót pici olajjal gőz fölött megolvasztjuk, egyenletesen eloszlatjuk a sütin, megszórjuk a tetejét durvára vágott dióval. Megcsodáljuk a művünket, aztán legalább egy-két órára betoljuk a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek (az önuralom nagy erény, csak én nem gyakorlom, úgyhogy azonnal teszteltem a minőséget és csak utána tüntettem el a szemem elől őfinomságát). Szeleteljük, habzsoljuk. Egyszerű, de nagyszerű sütemény.



Jó étvágyat!


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs