Gazdag brokkoli krémleves


Avagy takarítsuk ki a mélyhűtőt és főzzünk valami finomat. Az történt, hogy nemrégiben a mélyhűtőben pakolásztam, és rácsodálkoztam egy zacskó mirelit brokkolira, amiről már réges-régen elfeledkeztem. Megszavaztattam a családdal, hogy mit szeretnénk készíteni belőle, és a krémleves javaslat győzött, úgyhogy a mai szép, fagyos délelőttön neki is álltunk elkészíteni. A főzés úgy kezdődött, hogy apukámék jól felöltözve kibaktattak a kertbe, és kiszedték a földből a maradék sárgarépát (nem, én nem kertészkedem, csak locsolok), merthogy én tegnap elfelejtettem venni a Sparban, és ugye ezen hozzávaló nélkül nem leves a leves. Aztán felszeletelődtek (általam) a hozzávalók, és annak rendje és módja szerint el is készült a finomság, imádtuk, lesz még. A recept és a munka dandárja apukám párjáé, én csak kuktáskodtam és lejegyeztem az általa elmondottakat.


Hozzávalók:



  • 1 kg (mirelit) brokkoli

  • 1 db karalábé

  • 2 db sárgarépa

  • 2 db fehérrépa

  • 1 db paprika

  • 2 db paradicsom

  • kevés petrezselyemzöld


  • egész bors

  • 1 db leveskocka

  •  1 ek vegeta

  • 1 ek pirospaprika

  • 1 ek liszt

  • kevés olaj

  • gyöngy alakú levesbetét


Elkészítés:


A mocsok melóval kezdjük, apróra vágunk minden zöldséget és rózsáira szedjük a brokkolit. Ezzel túl is vagyunk a nehezén, innentől kezdve móka és kacagás a haladás a levessel. Egy nagy fazékban kevés olajat hevítünk, az összes zöldséget belezúdítjuk és megdinszteljük. Mehet hozzá a liszt és a pirospaprika, felöntjük annyi vízzel, hogy jól ellepje. Hozzáadjuk a leveskockát, a vegetát és ízlés szerinti mennyiségű egész borsot, majd az apróra vágott paprikát és paradicsomokat. Lefedjük, időnként megkóstoljuk és ízesítjük és békésen rotyogtatjuk. Ha megfőttek a zöldségek botmixert ragadunk és kellő határozottsággal lezúzzuk az egészet úgy, ahogy van. És ennyi, készen volnánk, a tálalásnál meghintjük a levesbetéttel a levest, és boldog mosollyal arcunkon kanalazzuk.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs