Káposztás tészta


Izomlázzal káposztás tésztát készíteni hatalmas öngól. De a végeredmény mindenért kárpótol. A nagy karácsonyi habzsi-dőzsi után elepedtem már egy kis tésztáért, és mivel a káposztás változat hatalmas kedvencem, őrá esett a választásom. Ámde elkövettem azt a hatalmas hibát, hogy reggel elmentem edzésre, és utána finoman szólva sem volt egy leányálom lereszelni a káposztát, plusz bónuszként (mert már úgyis mindegy:-)) a párolt káposztához még egyszer ugyanazt előadni. De nem baj, karizomra úgysem lehet eleget gyúrni, a káposztás tészta pedig nagyon finom lett, szóval összességében érdemes volt ennyit szenvedni érte és vele.


Hozzávalók:



  • 7 ek olaj

  • 1 db  nagy fejes káposzta

  •  őrölt bors

  • 3 ek cukor

  • 40 dkg tészta (én nagykockával szeretem, de kinek mi tetszik)



Elkészítés:


A káposztás tészta készítés legmocsokabb része a káposzta előkészítése. Életemben először készítettem most saját magam (apukám párjának aktív terelgetése mellett), azt hittem, pitty-putty készen leszek, mert ugye csak le kell reszelni a káposztát, meg kell dinsztelni, hozzá kell adni a kifőtt tésztát, és annyi. Ehhez képest kb. 1 óráig tartott, amíg eljutottam odáig, hogy a káposzta lereszelt állapotba kerüljön, és hol volt még a vége! Mert ez a fránya káposzta nem akart szépen egyben (vagyis nagyobb darabokra vágva) lereszelődni, folyamatosan estek le róla kisebb darabok, amiket külön le kellett reszelni vagy vékonyra felvagdosni. Nos, a jó hír az, hogy mivel ebben az egy órában minden megtörtént velem, ami egy káposzta lereszelése során megtörténhet, a szilveszterre készülő párolt káposztához szükséges lila káposztát már rekordidő alatt készre szervíroztam, szóval fog ez menni, csak gyakorolni kell.


Az anekdotázás után vissza a melóhoz: tehát az első feladat az, hogy a káposztát lereszeljük. A folyamat a következő: káposzta külső leveleit leszed, nagyobb darabokra vág, reszelő nagylyukú oldalán nagy-nagy türelemmel lereszel. Egy nagy tálba tesszük a lereszelt káposztát, besózzuk, kis kezünkkel összekeverjük és legalább 1 órát állni hagyjuk.


Egy nagy serpenyőben felhevítjük az olajat a cukorral, ha már egy kicsit megkaramellizálódott, belehalmozzuk a jól kifacsart káposztát (ezt a műveletet sem ajánlom izomlázzal!) és közepes lángon békésen addig dinsztelgetjük, amíg meg nem barnul. Közben borsozzuk, cukrozzuk, beállítjuk az ízeket. Ezen ráérős művelet közben egy nagy fazékban enyhén sós, lobogó forró vízben kifőzzük a tésztát, majd leszűrjük. Ha elkészült a káposzta, hozzákeverjük a tésztát, és jó sok cukorral megszórva (mert én édesen szeretem, de persze borsozni is lehet, ha valakinek úgy ízlik) már ehetjük is ezt a nem kicsit melós, ámde annál mennyeibb étket.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs