Tejberizs tiramisu


1 függés + 1 függés = dupla élvezet. Kicsit bővebben: első fokú tejberizs és tiramisu függésben szenvedek, mindkettőből külön-külön is képes vagyok bármikor bármennyit elfogyasztani. Az azonban egészen addig meg sem fordult az amúgy konyhatündérileg eléggé kreatív fejemben, hogy a kettőt ötvözhetném is, amíg szembe nem jött velem ez a Street Kitchen recept. Végig sem olvastam, már nyomtattam is, és azonnal tudtam, hogy ez nekem most és azonnal kell! Ezért a vasárnap délutánomat azzal töltöttem, hogy a konyhában térültem-fordultam, tejberizst készítettem, kávét főztem, babapiskótákat fürdettem, és teljes odaadással rétegeztem a hozzávalókat. A tegnapi ténykedésem eredményét ma fölöztem le, ebéd után jól belakmároztam ebből a mennyei desszertből, ami egyáltalán nem diétás, ámde annál finomabb. Imádás van!


Hozzávalók:



  • 22 dkg rizs

  • 1 dl víz

  • 5 dl tej

  • 4 dl habtejszín

  • 1 tk vaníliakivonat (vagy egy csomag vaníliás cukor)

  • 14 dkg cukor

  • 1 db citrom reszelt héja (nálam egy fél kupica citromlé)

  • 3 dkg vaj

  • 3 db tojás

  • 2 csomag babapiskóta

  • 2 dl kávé

  • kakaópor


Elkészítés:


Azzal nyitunk, hogy készítünk egy emberes adag ínyenc tejberizst. A rizst átmossuk, egy nagyobb főzőedényben felöntjük a vízzel és elkezdjük főzni. Ha elfőtt a víz, mehet bele a tej, a tejszín és a cukor fele, valamint a vaníliakivonat. Folyamatosan kevergetve főzzük tovább, egészen addig, amíg magába szívja a rizs a tejet és a tejszínt, ezután belezuttyintjuk a tej, tejszín másik felét, valamint a citromlevet, és a változatosság kedvéért folyamatos keverés mellett addig főzzük, amíg a rizs meg nem puhul. Elzárjuk a gázt, belekeverjük a tejberizsbe a vajat, lefedjük, 10 percig állni hagyjuk.


Ezután a tojásokat a cukor másik felével egy tálba tesszük, majd vízgőz felett időnként megkeverve jól összemelegítjük (vigyázat, ne kezdjen el főni a tojás!), majd levesszük a tűzről, és kézi habverővel addig habosítjuk, amíg ki nem hűl. Tejberizsről fedőt levesz, cukros tojást belekever.


És ennyi, az érdemi melóval meg is lennénk, már csak rétegezni kell. Kerítünk egy tálat, az aljára teszünk egy vékony réteg tejberizst, mehet rá egy sor kávéban megforgatott babapiskóta,  majd újabb réteg tejberizs, amit jól megszórunk kakaóporral. Újabb réteg kávés babapiskóta, az utolsó rész tejberizs, majd szép adag kakaópor. És itt a vége, készen vagyunk, az egész cucc mehet egy éjszakára a hűtőbe, másnap szeletelünk és habzsolunk. Kicsit macerás, de isteni finom nasi!


 



Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs