Narancsos kávékrém


Az egész úgy kezdődött, hogy rossz helyen nyitottam ki a szakácskönyvet. Teljesen más receptet kerestem Stahl Judit nem mostanában kiadott alkotásában, azonban amikor megláttam ezt a finomságot, amelyet évekkel ezelőtt már többször elkészítettem, azonnal tudtam, hogy elvesztem. Ezért a mai szent napon, amikor úgy terveztem, hogy egy másik sütit készítek, azon kaptam magam, hogy elkezdem számba venni, a hozzávalók közül minden itthon leledzik-e. Miután megnyugodtam, hogy igen, másodperc gondolkodás nélkül már álltam is neki ennek a nem túl bonyolult, mégis rafinált desszertnek.  Kb. 20 percet töltöttem a konyhában, és már kanalazhattam is ezt a mesés finomságot, amelyből érdemes mindjárt dupla adagot készíteni, mert abbahagyhatatlan. Elsőre merésznek tűnik a narancs és a kávé ízpárosítás, de mindenkinek csak azt tudom ajánlani, hogy tegye félre az előítéleteit, és adjon egy esélyt ennek az ízbombának, nem fogja megbánni!

Hozzávalók:

A narancsos kávékrémhez:

  • 2 tojássárgája
  • 5 dkg cukor
  • 1 púpos evőkanál finomliszt
  • 1 dl erős feketekávé
  • 2 dl tej
  • 1 narancs reszelt héja

 A narancsos habhoz:

  • 2,5 dl hideg tejszín (a receptben eredetileg 1,5 volt, csak benéztem a mennyiséget, de nem baj, így legalább több lett belőle)
  • 3 evőkanál narancslekvár
  • 1 evőkanál rum

Elkészítés:

Magunkhoz ragadunk egy kisebb edényt, beletesszük a tojássárgájákat, a cukrot és lisztet, majd folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a kávét és a tejet. Ha simára kevertük az egészet, mehet a tűzre, ahol kb. 5-10 perc alatt sűrű krémet főzünk belőle. Fontos, hogy folyamatosan keverjük kézi habverővel, mert ellenkező esetben biztosan csomós lesz a végeredmény. Ha megvagyunk, ráreszeljük a narancs héját, majd kézi mixerrel alacsony fokozaton keverjük néhány percig, hogy kihűljön.

A narancsos habhoz a tejszínből lágy habot verünk, majd fakanállal hozzákeverjük a narancslekvárt és a rumot. Már csak annyi a dolgunk, hogy egy-két percig tovább verjük a habot, hogy enyhén besűrűsödjön, és készen vagyunk, már csak rétegezni kell. Ez úgy történik, hogy elosztjuk 4 pohárba a narancsos krémet, majd jól megpúpozzuk a narancsos habbal, néhány percig gyönyörködünk a látványban, majd kíméletlenül behabzsoljuk az egészet.

Jó étvágyat!

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs