Spenótfőzelék

 

A spenót vs sóska témakörben én abszolút a spenót pártján állok. Óriási rajongója vagyok ennek a "zöldségnek", nincs az a mennyiség, amit ne tudnék megenni belőle. Éppen ezért szívesen kísérletezek a műfajjal, ezért nem is volt kérdés, hogy ki fogom próbálni azt a receptet, amit a Nők Lapja Konyhában találtam. Alig vártam már a hétvégét, ami most eljött végre, én pedig boldog mosollyal arcomon töltöttem a szombat délutánomat a spenótomra várva. Nem csalódtam, finom lett a végeredmény, Popey-t megszégyenítő gyorsasággal tüntettem el a tányéromról.

Hozzávalók:

  • 50 dkg mirelit spenót
  • 2 db zsemle
  • 3 gerezd fokhagyma
  • olaj
  • 3 dl tej
  • 2 dl főzőtejszín
  • bors

Elkészítés:

A mirelit spenótot felolvasztjuk. A zsemléket apró darabokra vágjuk, majd egy nagyobb serpenyőt ragadunk, kevés olajon megpirítjuk a zúzott fokhagymával együtt. Mehet hozzá a spenót, felöntjük a tejjel és a tejszínnel (ha szükséges, még tehetünk hozzá tejet), sózzuk, borsozzuk. Felforraljuk, majd kis lángon 15 percig lefedve főzzük. Ezután botmixerrel pürésítjük, még egyszer felforraljuk, kicsit kihűtjük, és már ehetjük is. Nekem a tükörtojás a kedvenc köretem hozzá, de kinek mi tetszik.


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs