Grízes tészta


Úgy ébredtem, hogy grízes tésztát akarok enni ebédre. Ezzel csak két probléma volt: 1. teljesen mást terveztem főzni, 2. már többször kísérleteztem az elkészítésével, de sohasem sikerült. Az első gondon gyorsan túlléptem, mondván az a krumplifőzelék jövő héten is jó lesz, a másodikra pedig vállat vontam, és megbeszéltem magammal, hogy ügyes kislány vagyok, akin egyszerűen nem foghat ki egy grízes tészta! Miután így nekiduráltam magam, gyorsan hozzá is fogtam az elkészítéshez, nehogy elmenjen a bátorságom. És láss csodát, sikerült! Végre elkészítettem életem első grízes tésztáját, ami pont olyan finom lett, amilyennek lennie kell! Nagyon büszke vagyok magamra, de ez nem akadályoz meg abban, hogy estebédig lassan, de biztosan addig járjak rá, amíg el nem fogy...

Hozzávalók:

  • 25 dkg szélesmetélt
  • olaj
  • 12 evőkanál búzadara
  • 12 evőkanál víz (nekem nem volt türelmem kimérni, érzésre öntöttem hozzá a vizet)

Elkészítés:

 A tésztát enyhén sós vízben megfőzzük, leszűrjük, egy tálba tesszük.

Egy nagyobb serpenyőben olajat hevítünk, beleszórjuk a darát, addig pirítjuk, amíg színt kap. Hozzáadagoljuk a vizet, és folyamatos kevergetés mellett hagyjuk, hogy magába szívja a vizet. Már csak annyi a dolgunk, hogy összekeverjük a megfőtt tésztával, házi baracklekvárral, és sok-sok porcukorral tálaljuk és már habzsolhatjuk is.


Jó étvágyat!
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs