Kókuszos-grízes szelet

 

Teljesen hétköznapi hozzávalókból is lehet csodás finomságokat alkotni, csak egy kis bátorság és kreativitás szükségeltetik hozzá. Ez a süti erre egy nagyon jó példa, amikor megláttam a Nők Lapja Konyhában egyrészt azonnal tudtam, hogy ezt nekem el kell készítenem, másrészt pedig nem értettem, nekem miért nem jutott eszembe magamtól. Kicsit macerás két lapot sütni, de ettől eltekintve percek alatt készen vagyunk az érdemi melóval és tényleg nem kell hozzá semmilyen extra alapanyag, akármikor neki lehet állni, ne is késlekedjetek vele sokáig. Vigyázat, egy szelet soha nem elég belőle!

Hozzávalók:

Piskótához:

  • 6 db tojás
  •  12 dkg cukor
  • 3 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 1 csomag sütőpor
  • 12 dkg liszt

Krémhez:

  •  5 dl tej
  • 4 evőkanál búzadara
  • 5 dl hideg habtejszín (én természetesen elfelejtettem betenni a hűtőbe, de semmi gond, negyed órára elküldtem szundizni a mélyhűtőbe, és kiváló lett az állaga)
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 2 dkg zselatin
  • 1 dl víz

Tetejére:

  •  kókuszreszelék

Elkészítés:

A piskótához kettéválasztjuk a tojásokat, a fehérjét kemény habbá verjük a cukorral, majd óvatosan hozzákeverjük a sárgáját. Egy külön kis tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport és a kakaóport, majd hozzáadjuk a tojásos elegyhez. Sütőpapírral kibélelünk egy nagyobb tepsit, rákenjük a massza felét, mehet a 180 fokos sütőbe, ahol kb. 10-12 perc alatt készre sütjük (tűpróba). A másik felével ugyanígy járunk el, és a munkásabb részekkel már készen is vagyunk.

A krémhez a tejet a cukorral felforraljuk, folyamatos kevergetés mellett beleszórjuk a búzadarát és néhány perc alatt sűrűsödésig főzzük (az állaga a megtévesztésig hasonlítani fog a tejbegrízre, talán azért, mert az is.-)), majd kihűtjük. A tejszínt habbá verjük. Alaposan átkeverjük a tejbegrízt, apránként hozzáforgatjuk a tejszínhabot, majd fokozatosan hozzáadjuk a hideg vízben megduzzasztott, majd a mikróban forróra melegített zselatint.

És készen vagyunk, már csak rétegeznünk kell. A tepsi aljára fektetjük az egyik tésztalapot, egyenletesen eloszlatjuk rajta a krém 3/4-ét, mehet rá a másik tésztalap, végül a tetejére kenjük a maradék krémet. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek, másnap reggel megszórjuk kókuszreszelékkel, szeleteljük, habzsoljuk.


 Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs