Teljes kiőrlésű mákos-meggyes csiga

 

Olyan csiga nincs, amit én nem próbálok ki, annyira imádom a műfajt. Ezért amikor a neten járva-kelve elibém libbent a mákos-meggyes változat, azonnal tudtam, hogy megvan a hétvégi péksütemény. Közben annyit változott a program, hogy ráálltam a mérlegre, és miután kellőképpen elszörnyedtem a számon, amit mutatott, kénytelen voltam úgy dönteni, hogy egy kicsit egészségesebbé teszem őkelmét (mert ugye az nem játszik, hogy többet nem eszünk csigát, én  hedonista vagyok, voltam és leszek). Pusztán annyit tettem, hogy a finomliszt egy részét teljes kiőrlésűre változtattam, de ettől még ugyanolyan finom lett a végeredmény, érdemes volt kipróbálni.

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 1,7 dl tej
  • 5 dkg cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 22 dkg finomliszt
  • 25 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 1 csipet só
  • 4 dkg egész mák
  • 2 db tojás
  • 5 dkg olvasztott vaj

 Töltelékhez:

  • 1 üveg meggybefőtt
  • 1 ek keményítő
  • 4 ek cukor
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1 tk őrölt gyömbér
  • 5 dkg vaj
  • 15 dkg meggylekvár

Elkészítés:

A tésztához a tejet mikróban meglangyosítjuk, hozzáadunk 1 evőkanál cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk. Egy nagy tálba tesszük a kétféle a lisztet, a sót, a maradék cukrot, a mákot és összekeverjük. Mehet hozzá a két tojás, majd az élesztős tej, és az olvasztott vaj is. Ruhaujj felgyűr, tésztát bedagaszt. Tiszta konyharuha, 50 perc kelesztés.

Amíg a tészta kel, elkészítjük a tölteléket. Leszűrjük a befőttet, úgy, hogy a levéből 1,5 dl-t egy közepes lábosba teszünk, elkeverjük benne a keményítőt és már repülhet is a vízgőz fölé, ahol besűrítjük. Levesszük a tűzről, mehet hozzá a cukor, az őrölt fahéj, az őrölt gyömbér, a vaj és a meggylekvár.

A megkelt tésztát kinyújtjuk, egyenletesen megkenjük a töltelékkel, majd elszórjuk rajta a meggyet. Feltekerjük, mint a bejglit, szeleteljük, és már sorakoztatjuk is sütőpapírral bélelt tepsire a csiguszokat. Tiszta konyharuha, újabb 30 perc kelesztés. Már csak annyi a dolgunk, hogy betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sülnek. Langyosra hűtjük, megszórjuk porcukorral és indulhat a habzsi-dőzsi.


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs