Banános kuglóf

Amikor megláttam ezt a receptet a Nők Lapja Konyhában, azonnal tudtam, hogy el fogom készíteni. Egyszerűen azon okból, hogy kuglófmániám ellenére ezt a variációt még nem próbáltam ki, úgyhogy muszáj volt megtudnom, milyen íze van ennek a finomságnak. A végeredmény természetesen mennyei lett, én pedig új kedvencet avattam a műfajban. Már csak az a problémám, hogy pöttyet túlvásároltam magam banánból, amelyeket lehetőleg még a mai napon fel kellene használnom, de meg fogom oldani ezt a hatalmas problémát:-)

Hozzávalók:

  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 4 db tojás
  • 3 db banán + 15 dkg villával áttört banán
  • 1 csomag sütőpor
  • 30 dkg liszt + a formához
  • tetejére: tortabevonó + 1 ek olaj

Elkészítés:

A tésztához egy nagyobb tálban habosra keverjük a puha vajat a porcukorral, folyamatos keverés mellett hozzáadjuk az egész tojásokat, majd a villával áttört 15 dkg banánt. Egy másik tálban összekeverjük a lisztet a sütőporral, és ezt is hozzáadjuk a tésztához.

A kuglófformát kivajazzuk és kilisztezzük, megtöltjük a tészta felével, majd körben belerakjuk a nagyobb darabokra vágott banánokkal, de ügyelünk rá, hogy középre kerüljenek és ne érjenek a formához. Végül mehet rá a tészta a másik fele.

És ennyi, az érdemi melóval meg is lennénk, már csak annyi a dolgunk, hogy betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, gőz fölött megolvasztjuk a tortabevonót az olajjal, és rácsorgatjuk a tetejére. Szeleteljük és indulhat a habzsi-dőzsi. Vigyázat, gyorsan fogy!

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs