Sült gyümölcsrizs tojáshabbal

 

Túl sokszor ütköztem mostanában a mélyhűtőben lefagyasztott tojásfehérjébe, ezért elhatároztam, hogy hétvégén ritkítom egy kicsit az állományt. Nem kellett sokat tűnődnöm azon, hogy mit készítsek belőle, mert már elég régen beleszerettem egy receptbe, amelyet a Nők Lapja Konyhában láttam, nem is voltam rest elkészíteni a mai napon. Régen terveztem már a gyümölcsrizs kipróbálását, ez a receptúra még egy kicsit fel is turbózta ezt a finomságot, ugyanis habbal kell díszíteni és még sütni is kell. Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz a végeredmény, nem csalódtam, igazi ízorgia található egyetlen szeletben is belőle, nem gondolnám, hogy hosszú életű lesz őkelme...

Hozzávalók:

Tejberizshez :

  • 30 dkg rizs
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 8 dl tej
  • 3 dkg vaj
  • 30 dkg felkockázott vegyes befőtt (nálam meggy és barack, de kinek mi tetszik)

Tojáshabhoz:

  • 4 db  tojásfehérje
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg porcukor

Elkészítés:

Nem meglepő módon azzal indítunk, hogy készítünk egy fincsi tejberizst. Konkrétabban: alaposan megmossuk a rizst, majd a cukorral és a tejjel puhára főzzük folyamatos kevergetés mellett. Még melegen hozzákeverjük a vajat, hozzáforgatjuk a felkockázott befőttet és az egész cuccot beleöntjük egy sütőpapírral bélelt piteformába.

A tojáshabhoz kemény habbá verjük a tojásfehérjét a cukorral, majd óvatosan hozzáforgatjuk az átszitált porcukrot. A tojáshabot egyenletesen elkenjük a tejberizs tetején és már tolhatjuk is be a 180 fokos sütőbe, ahol kb. 8 perc alatt aranybarnára sütjük. Egyszerű, de nagyszerű finomság, vigyázat, függőséget okoz!

Jó étvágyat!

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs