Diós-fahéjas süti

 

Beütött az őszies idő, újra duruzsol a sütőm. Hosszú idő telt el azóta, mióta utoljára dolgozott, jó volt újra hallani őkelmét, olyan otthonos érzetet sugall, amikor elkezdenek kiáramlani belőle az illatok. Első alkalomra egy amolyan igazi jó kis nagymamás sütire gondoltam, ami viharsebesen elkészíthető, a komolyabb nasik elkészítésére még előttünk áll az egész tél. Nem kellett sokáig keresgetnem a megfelelő receptet, a Nők Lapja Konyha Desszert különszámában már régen kinéztem magamnak egy egyszerű, de nagyszerű desszertet. Nem is filóztam sokáig, edzés után nekiálltam és nemsokára már a déli kávém mellett illatozott őfinomsága. Nem gondolnám, hogy sokáig ki fog tartani, nagyon párolog...

Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 evőkanál fahéj
  • 15 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 2 db tojás
  • 10 dkg puha vaj + a formához
  • 5 evőkanál sárgabarack lekvár
  •  fél dl víz

Elkészítés:

Nem kell túlságosan megerőltetnünk magunkat az elkészítéssel, fogjunk is hozzá sebesen. A száraz hozzávalókat összekeverjük egy nagyobb tálban. Keverőtálban kihabosítjuk az egész tojásokat a puha vajjal és a lekvárral, majd  hozzáadjuk a száraz alkotóelemeket és a vizet.

Alaposan elkeverjük, és 40x25 cm-es kivajazott, sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Felkockázva tálaljuk, én lekvárt fogyasztottam hozzá, de mehet hozzá a fagylalt is, nem fog megártani neki.


Jó étvágyat!

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs