Étcsokis brownie rumos mascarponekrémmel

 

Csokoholista lévén naná, hogy egy csokiban dús desszertre szavaztam a hétvégén. Nem voltam itthon sokat, úgyhogy egy gyors, de mégis különleges finomságra volt szükségem. Az ennek a kitételnek tökéletesen megfelelő receptet a Nők Lapja Konyha Desszertben találtam meg, amit egy kicsit a saját szájízemre formáltam, melynek eredményeként egy mennyei nasit vehettem magamhoz. Vigyázat, függőséget okoz!

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 30 dkg étcsoki
  • 15 dkg vaj
  • 5 db tojás
  • 15 dkg cukor
  • 10 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 5 dkg kakaópor

Krémhez:

  • 25 dkg mascarpone
  • 1 dl habtejszín
  • fél dl rum
  • 5 dkg porcukor

Tetejére:

  •  tortadara

Elkészítés:

A tésztához a darabokra tört csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk a vajjal együtt, majd levesszük a gőzről. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet a sütőporral és a kakaóporral.

A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját habosra keverjük a cukorral, majd beleforgatjuk a megolvasztott csokoládét  és a lisztes keveréket. Végül óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjehabot is.

Egy 20x25 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a masszát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 25 perc alatt készre sütjük. Kihűtjük.

A krémhez a mascarponét összekeverjük a rummal, a tejszínnel és a porcukorral, majd a kihűlt brownie tetejére kenjük. Végül megszórjuk tortadarával. Szeleteljük, habzsoljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs