Almás süti

 

Ilyen szép őszi időben bűn órákat állni a konyhában, inkább élvezzük ki a szép napsütést. Ez azonban nem jelenti azt, hogy le kellene mondani a kis lelkünknek járó finomságokról, pusztán csak olyan receptet kell választani, amelynek elkészítése minimális időbe telik. Én ezen becses írásműre a Nők Lapja Konyha Desszert különszámában bukkantam rá, nem is gondolkodtam sokat, el is készítettem íziben. Hibáztam, helyből dupla adagot kellett volna készíteni, mert nagyon finom lett, ez bizony nem fogja túlélni a hétvégét...

Hozzávalók:

  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg barna nádcukor
  • csipet só
  • 2 db tojás
  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 dl tej
  • 35 dkg alma (tisztított mennyiség)
  • 2 tk őrölt fahéj

Elkészítés:

A vajat mikróban megpuhítjuk, már mehet is bele egy tálba, hozzáadjuk a cukrot, kézi turmixot ragadunk és jól kihabosítjuk őkelméket. A két egész tojást is hozzákeverjük. 

Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a pudingport, a sütőport, a sót, majd az egész cuccost fakanállal hozzákeverjük a vajas elegyhez. El ne feledkezzünk a tejről (nekem majdnem sikerült), még azt is hozzáadjuk a tésztánkhoz.

Aztán már csak annyi dolgunk van, hogy az almákat meghámozzuk, kisebb kockákra vágjuk, egy kisebb tálba tesszük, elkeverjük a fahéjjal és hozzákeverjük a tésztához.

Ennyi, meg is volnánk, már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, megszórjuk porcukorral, szeleteljük, habzsoljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs