Mákos, túrós, őszibarackos pite

 

Csak a neve bonyolult a sütinek, valójában percek alatt össze lehet dobni, és mennyeien finom lesz a végeredmény. Teljesen mást terveztem sütni, azonban reggel vesztemre végiglapoztam az aktuális Nők Lapja Konyhát, és első pillantásra beleszerettem ebbe a receptbe, tudtam, hogy nekem ő kell és most azonnal! Nem is tépelődtem sokat ezen a hatalmas problémán, munkához láttam is legott, és ebéd után már vidáman majszoltam őfinomságát. Egyszerű, de nagyszerű desszert, nekem nagyon bejött.

Hozzávalók:

  • 20 dkg puha vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 7 dkg darált mák
  • 5 db tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg konzerv őszibarack
  • 50 dkg túró
  • 5 dkg cukor
  • 1 kupak citromlé 
  • 1 evőkanál keményítő

Elkészítés:

Ne szörnyülködjünk a sok hozzávalón, vágjunk bele izibe'. Egy kisebb tálban elkeverjük a lisztet, a darált mákot és a sütőport. Egy másik tálban habosra keverjük a puha vajat a porcukorral, majd folyamatos keverés közben hozzáadunk 4 egész tojást. Végül mehet hozzá a lisztes keverék, és már készen is vagyunk a tésztával.

Egy közepes tepsit kibélelünk sütőpapírral, egyenletesen eloszlatjuk rajta a tésztát. A tetejére tesszük a kockára vágott őszibarackot. 

Egy kisebb tálban elkeverjük a túrót a cukorral, a citromlével, 1 db tojással és a keményítővel, majd az elegyet egyenletesen eloszlatjuk az őszibarackokon. És ennyi, meg is volnánk, már csak be kell tolni a cuccost a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!)

 Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs