Villámgyors zöldborsó főzelék

 

Egészen mást terveztem ma főzni, aztán a reggeli edzésen a semmiből jött a vágy, hogy nekem most és azonnal zöldborsó főzelék kell. Alapjáraton mindig Horváth Ilona szakácskönyvéből készítem el ezt az ételt, de eldöntöttem, hogy most újítok, ezért más receptet kerestem, amit hamar meg is találtam a Street Kitchen oldalán. Kicsit formabontó az elkészítés, viszont tényleg viharsebesen készen van és nagyon finom. Kedvenc lett.

Hozzávalók:

  • 1 kg mirelit zöldborsó
  • 3 dl víz
  • 2 púpozott tk liszt vagy keményítő
  • 1,5 dl tej
  • fél csomag szárított petrezselyem (vagy két csokor friss)
  • 1 csipet reszelt szerecsendió
  • só, bors
  • 1 nagy ek tejföl

 Elkészítés:

Hamar el fogunk készülni, álljunk is neki gyorsan  a munkának. Egy nagyobb lábasba tesszük a borsót, feltesszük a tűzre, felöntjük a vízzel, sózzuk, borsozzuk, teszünk rá egy kis szerecsendiót és főzni kezdjük. 2 perc múlva a borsó felét belekanalazzuk egy nagyobb mérőedénybe, mehet hozzá a keményítő/liszt, a petrezselyem fele  és a tej. Botmixert ragadunk és jól simára pürésítjük az egészet, majd ezzel az elánnal már öntjük is vissza a lábasban békésen fővögető borsóhoz. Addig forraljuk, amíg besűrűsödik (4-5 perc), aztán hozzáadjuk a maradék petrezselymet. Levesszük a tűzről és elkeverjük benne a tejfölt. 

Ennyi, készen volnánk, én részemről csirkemellet sütöttem ki hozzá, de mindenki kedve szerint válasszon hozzá feltétet. Egyszerű, de nagyszerű étek.

Jó étvágyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs