Lencsefőzelék

 

Eredetileg múlt hétre terveztem ezt a finomságot - racionális közgazdász lévén nem hiszek a babonákban, de ettől még ártani nem árthat, ha lencsével kezdjük az új évet, nem igaz? - , azonban közbeszólt egy nagyon nem várt gyomorrontás, így ezen a hétvégén leptem meg magam vele. Először próbálkoztam a műfajjal, ezért nagyon büszke vagyok rá, hogy sikerült, és nagyon finom lett, nagyon jó kis alapreceptet találtam hozzá, fogok én még kísérletezni ezzel a főzelékkel, úgy érzem. Nekem nagyon bejött. Recept a Street Kitchentől.

Hozzávalók:

  • 50 dkg lencse
  • 1 fej nagyobb vöröshagyma
  • 1 mk pirospaprika
  • só, bors
  • 2 ek cukor
  • 2 db babérlevél
  • 2 ek mustár
  • 1 tk ecet
  • 2 ek liszt
  • 3 ek tejföl
  • víz
  • kevés olaj

Elkészítés:

Olajat hevítünk egy lábasban, majd erre mehet a cukor. Ha karamellizálódott, akkor rátesszük a finomra vágott hagymát, amit pár perc alatt üvegesre párolunk. Lábas tűzről le, pirospaprika és mustár bele, összekeverés, lábas vissza a tűzre. Jöhet a lencse, a babérlevelek, majd felöntjük kb. 2 liter vízzel. Intenzíven sózunk, borsozunk, majd kb. 40 percig főzzük.

Ha a lencse megpuhult,  mehet bele az ecet. Jöhet a habarás: egy kisebb tálban csomómentesre keverjük a lisztet és a tejfölt 1 dl vízzel, majd beleöntjük a lábosba, és jól elkeverjük. Pár percig főzzük még, aztán elzárjuk a gázt. Langyosra hűtjük, és már kanalazhatjuk is. Én virslit ettem hozzá, de kinek mi ízlik. Egyszerű, de nagyszerű ebéd.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs