Tejbe morzsolt

 

Rettenetesen utálok csipetkét csinálni, ezúttal azonban önként és dalolva álltam neki, mert egy nagyon régi kedvencemhez volt szükségem rá. Kiskoromban a nagymamám sokszor készített tejlevest, amit imádtam, eddig azonban még nem próbálkoztam azzal, hogy én is készítsek (fogalmam sincs miért). Amikor azonban Borbás Marcsi legújabb szakácskönyvében, amelyben erdélyi recepteket oszt meg velünk, megláttam ezt a receptet, azonnal tudtam, hogy nekem ez kell, annyira hasonlított a gyerekkoromban megszokott ízhez. Nem kell hozzá sok minden, tipikus egyszerű, de nagyszerű étel, ráadásul még finom is. Kétlem, hogy megérné a holnapot, pedig egyedül vagyok rá...

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 2 db tojás
  • 2 tk víz
  • 2 csipet cukor
  • 2 csipet só
  • 1 l tej
  • 4 csomag vaníliás cukor
  • tetejére opcionálisan fahéj vagy kakaópor

Elkészítés:

Először túlesünk a nehezén és elkészítjük a csipetkét. A tojásokat villával egy kicsit felverjük, hozzáadjuk a vizet, a lisztet, a sót és a cukrot. Tésztát gyúrunk belőle, majd közepes méretű galacsinokra csipkedjük. A kis golyókat egy jól meglisztezett tálcára sorakoztatjuk, meghempergetjük a lisztben, és hagyjuk egy kicsit szikkadni.

Ha ezen túl vagyunk, a többi már gyerekjáték. A tejet felforraljuk egy fazékban, ízesítjük a vaníliás cukrokkal és kifőzzük benne a lisztben megforgatott tésztát. Ha már szépen feljöttek a tetejére a csipetkék és kicsit megnőttek, akkor vagyunk készen. Langyosra hűtjük, tányérba szedjük és bekanalazzuk.  Remek darab!

 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs