Túrós porlós

 

Tegnap hirtelen felindulásból vettem egy zacskó túrót, ezért ma reggel szembesültem azzal a hihetetlenül komoly problémával, hogy kezdeni kellene valamit vele. Bevetettem magam a receptjeim közé, találtam is egyet, amit már régen terveztem, de aztán vesztemre elkezdtem lapozgatni Borbás Marcsi szakácskönyvét és megakadt a szemem ezen a finomságon. Azonnal elvesztem, már tettem is félre minden mást, és álltam is neki a sütésnek. Nem csalódtam, mennyei finomság készült nálam az újév első napján. 

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 20 dkg zsír
  • 50 dkg liszt
  • 1 db tojás
  • 3 ek cukor
  • fél csomag sütőpor
  • kevés tej

Töltelékhez:

  •  50 dkg túró
  • 1 db tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 kupak citromlé
  • 2 ek búzadara

A kenéshez:

  •  1 db tojás

Elkészítés:

A tésztához egy nagyobb tálban elmorzsoljuk a lisztet a zsírral, majd mehet hozzá a cukor, a tojás és a sütőpor. Annyit tejet adunk hozzá, hogy rugalmas, jól nyújtható tésztát kapjunk. Az elkészült masszát folpackba csomagoljuk és minimum 15 percre betesszük a hűtőbe. 

Amíg a tészta pihizik, elkészítjük a tölteléket. A túrót áttörjük, hozzáadjuk a cukrot, a vaníliás cukrot és a citromlevet, majd a tojást és a búzadarát. Összekeverjük.

A tésztát kivesszük a hűtőből, két részre osztjuk. Az egyik felét jól belisztezett felületen akkorára nyújtjuk, amekkora sütőedénybe tesszük majd a sütit. A nyújtófa segítségével a lapot átemeljük a sütőpapírral bélelt tepsibe. Mehet rá a töltelék, amit egyenletesen eloszlatunk a tésztán. Ezután következik a másik kinyújtott tésztalap. Megszurkáljuk a tetejét és megkenjük a felvert tojással. És ennyi, készen vagyunk, már mehet is a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Langyosra hűtjük, szeleteljük, megszórjuk porcukorral és habzsoljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs