Csokis sajttorta


Csokoholista vagyok. Imádok minden sütit, ami csokis, ezen a hétvégén is erre az ízre vágytam. Ráadásul olyasmit kerestem, amit viharsebesen el lehet készíteni, mert nagyon sürgősen el kellett olvasnom egy érdekes könyvet, és amellett ugye nem nagyon volt időm konyhatündérkedni.  Ilyenkor a legegyszerűbb megoldás egy sajttorta, amit nem kell sütni, csak össze kell dobni az alapot, el kell készíteni a krémet, és már mehet is az egész a hűtőbe egy éjszakára, hogy összeérjenek az ízek. Ezúttal is pontosan ez történt, az eredmény pedig egy nagyon finom süti lett, ami biztosan nem lesz hosszú életű. Recept innen.

Hozzávalók:

  • 26 dkg zabkeksz
  • 9 dkg vaj
  • 20 dkg étcsoki
  • 2 dl habtejszín
  • 2 ek cukor
  • 50 dkg mascarpone
  • kakaópor és színes tortadara a tetejére

Elkészítés:

A kekszet összetörjük (én egy kis mozsárban szoktam, de kinek mi tetszik). A vajat felolvasztjuk a mikróban, összekeverjük a kekszmorzsával. A tortaforma aljára vágunk egy sütőpapírkorongot, és belesimítjuk a kekszes alapot. Hűtőbe tesszük, amíg elkészítjük a krémet.

Vízgőz felett megolvasztjuk a darabokra tört étcsokit. A hideg tejszínt egy nagyobb tálba rakjuk és robotgéppel kihabosítjuk. Belekeverjük a cukrot és a mascarponét, majd beleforgatjuk az olvasztott étcsokit is. A kekszes alapra simítjuk, és mehet a hűtőbe egy éjszakára szundikálni a süti.

Másnap reggel jól megszórjuk kakaóporral a tetejét, színes tortadarával díszítjük. Szeleteljük, habzsoljuk. Vigyázat, függőséget okoz!

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs