Cukkinis, brokkolis, kapros csirkeragu bulgurral

 

A spájzban jártamban-keltemben valahogy a kezem ügyébe akadt egy doboz bulgur. Erre azonnal gondolkodóba estem, hogy milyen ebédet lehetne készíteni belőle, ami nem nagyon lóg ki a diétámból. A megoldást ismét a Nők Lapja Konyha szállította, abban leltem rá erre az egyszerű, mégis különleges receptre. Mert lássuk be, nem hétköznapi párosítás a cukkini, a brokkoli, a kapor és a bulgur, nagyon kíváncsi voltam, mi sül ki belőle. Jelentem, egy nagyon finom étel, amelyet minden bizonnyal nem most készítettem el utoljára, mert igazi ízorgia...

Hozzávalók:

  • 1 kis fej vöröhagyma
  • olívaolaj
  • 50 dkg csirkemell
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 30 dkg cukkini
  • 30 dkg brokkoli
  • só, frissen őrölt bors
  • 2 dl főzőtejszín
  • szárított kapor
  • 25 dkg bulgur

Elkészítés:

Kezdjük az előkészítéssel, az a legmocsokabb meló. Vágjuk finomra a hagymát, csíkozzuk fel a csirkemellet és karikázzuk fel a cukkinit. Ha nem mirelit brokkolit használunk, szedjük rózsáira. Kerítsünk egy nagyobb serpenyőt, kevés olívaolajon dinszteltjük meg benne a hagymát, aztán mehet rá a csirkemell, pirítsuk körbe. Dobjuk rá a zúzott fokhagymát, a cukkinit és a brokkolit.

Dinszteljük meg a zöldségeket is, majd öntsük fel 2 dl vízzel, sózzuk, borsozzuk, fedjük le, és 15 percet forralva főzzük. Öntsük fel a főzőtejszínnel, szórjuk bele a kaprot, forraljuk össze.

A bulgurt bő, sós vízben puhára főzzük, leszűrjük, és hozzáadjuk a csirkeragut. Nem túl bonyolult, mégis nagyon egyedi finomság.

Jó étvágyat!

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs