Spenótos krumplifőzelék pirított répával, tükörtojással

 

Hosszú idő után merészkedtem be újra a konyhába, de újra nagy kedvvel alkottam végre. A télen sajna felszaladt rám jó néhány plusz kiló, most faragom le őket, ezért alapvetően diétázom, viszont időnként azért belefér egy-egy különlegesebb finomság is. Ez a szépség is ebbe a kategóriába tartozik, a Nők Lapja Konyhában leltem rá, és tudtam, hogy nekem őt el kell készítenem. Most jött el az idő, és nem csalódtam, nagyon finom lett a végeredmény, megérte a sok macera. Mert ez bizony nem a kétperces összedobós ebéd, rá kell szánni az időt és az energiát, azonban tényleg érdemes bíbelődni vele. Nem lesz hosszú életű, úgy vélem...

Hozzávalók:

  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 80 dkg krumpli
  • 1 evőkanál liszt
  • 30 dkg leveles spenót vagy bébispenót
  • só, frissen őrölt bors, őrölt szerecsendió
  • 2 dl natúr joghurt
  • tükörtojás

Répás részhez:

  • 40 dkg sárgarépa
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • fél citrom facsart leve (nálam fél kupak citromlé)

Elkészítés

Az olajon megfuttatjuk a zúzott fokhagymát, hozzáadjuk a meghámozott, feldarabolt krumplikat. Kb. 5 dl vizet öntünk alá, lefedjük, puhára pároljuk. A lisztet a krumpli főzőlevével hígítjuk, majd a krumplihoz adjuk, besűrítjük.

Vizet forralunk (lábasban vagy vízforralóban, kinek mi tetszik), a megmosott, felcsíkozott (vagy apróra vágott mirelit) spenótot egy szűrőbe tesszük, leforrázzuk a vízzel, majd leturmixoljuk (én nem tettem, de így is jól nézett ki).  A spenótot is a főzelékbe keverjük, sózzuk, borsozzuk, kevés reszelt szerecsendiót, joghurtot keverünk hozzá, összemelegítjük, de már nem forraljuk.

A sárgarépát megtisztítjuk, felkarikázzuk, és az olajon megpároljuk. Kb. 1,5 dl vizet öntünk alá, sózzuk, borsozzuk. Citrom levével savanyítjuk, ha elpárolgott a folyadék és megpirult a répa. A tojásokat kiolajozott serpenyőbe ütjük, elkészítjük a tükörtojásokat. A főzeléket a répával és a tükörtojással tálaljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs